بررسی طرح سامان‌دهی تپه باستانی شهوا خرم‌آباد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از بررسی طرح سامان‌دهی تپه باستانی شهوا خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، زهرا بهاروند امروز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: به منظور سامان‌دهی تپه باستانی شهوا در خرم‌آباد در جلسه‌ای مشترک با کارشناسان شهرداری تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد شرایط و ضوابط قانونی میراث‌فرهنگی در سامان‌دهی تپه باستانی شهوا و همچنین حفاظت از این اثر دیده شود.

او با بیان اینکه در اجرای طرح بوستان شهری حریم تپه باستانی شهوا که سال گذشته انجام شده بود الحاقاتی به آن اضافه شده که باید جمع‌آوری شود، افزود: مقرر شد پس از جمع‌آوری الحاقات شهرداری که بر خلاف ضوابط میراث فرهنگی انجام شده، نسبت به اجرای طرح جدید در کنار این تپه تصمیم‌گیری شود.

بهاروند اضافه کرد: تپه شهوا مشرف به سراب شهوا یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر خرم‌آباد محسوب می‌شود که مهرماه سال ۱۳۸۰ به شماره ۴۰۵۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101930922

برچسب‌ها