تشکیل میز مفاخر ادبی و فرهنگی به شیراز واگذار شده است

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حفظ داشته‌ها، مفاخر، معابر و اماکن فرهنگی و هنری موجب ایجاد میز گردشگری شعر و داستان و اساطیر می‌شود و تشکیل میز مفاخر ادبی و فرهنگی به شیراز واگذار شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مصطفی فاطمی امروز چهارشنبه 21 دی در سلسله کارگاه‌های تئوری و علمی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس که در هتل چمران شیراز برگزار شد، گفت: 13 میز تخصصی گردشگری تاکنون در کشور تشکیل‌ شده است که توانسته‌اند، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: تنوع موضوعات گردشگری شیراز فراوان است و شهردار شیراز در واقع شهردار یک شهر هویتی است.

او تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از شهرهای ما هویت خود را از دست‌ داده‌اند و تنها شمار اندکی توانسته‌اند فرهنگ و تمدن خود را حفظ کنند و یا اینکه هویت آن‌ها نامأنوس است.

فاطمی با اشاره به اینکه شهرها در کنار ساختمان‌ها و آثار معماری چیزهای دیگری هم دارند، عنوان کرد: شهرها دارای حس و بو هستند که باید منتقل شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی دامه داد: شیراز یادآور حضرت شاه‌چراغ (ع)، حافظ، سعدی، بوی نرگس و بهارنارنج است و در زمان حافظ که رسانه جمعی وجود نداشت، حافظ بازهم حائز اهمیت بود. باید ببینیم آیا جایگاه حافظ مانند گذشته است یا اینکه کمی از آن فاصله گرفته‌ایم.

او با اشاره به مهم بودن داستان‌ها گفت: حتی طبخ غذاهای سنتی ما داستان‌های خود رادارند و تأکید بر آن‌ها به توسعه گردشگری خوراک کمک می‌کند و باید به غذاهای سنتی خود در صنعت گردشگری خوراک بیشتر بپردازیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: حفظ داشته‌ها، مفاخر، معابر و اماکن فرهنگی و هنری موجب ایجاد میز گردشگری شعر و داستان و اساطیر می‌شود و تشکیل میز مفاخر ادبی و فرهنگی به شیراز واگذار شده است.

فاطمی تصریح کرد: شناسایی محورهای گردشگری ادبی و شناسایی المان‌هایی که نشان از مفاخر دارد از موضوعات مهمی است که باید به آن‌ها بپردازیم.

او با تأکید بر گردشگری ادبی اظهار کرد: احصای رویدادها در گردشگری ادبی مهم است و حوزه گردشگری عشایر هم به استان فارس داده خواهد شد.

در این مراسم از کتاب «مدرسه خان دارالعم صفویه شیراز» هم رونمایی شد.

نشست‌های تخصصی گردشگری خوراک در پارس و جایگاه مشاهیر پارس با حضور مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری میزهای تخصصی گردشگری خوراک، میز تخصصی ادبی و هنری و طبیعت‌گردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس و مدیریت زیارت و گردشگری و شهرداری شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011021143278

برچسب‌ها