پنجمین مجوز مجموعه‌داری خصوصی سمنان صادر شد

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از صدور پنجمین مجوز مجموعه‌داری آثار فرهنگی‌تاریخی در استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، آرزو گل‌کار روز چهارشنبه 21 دی‌ماه 1401 گفت: با پیگیری واحد موزه‌های اداره‌کل و پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به وزارتخانه و بررسی و نظر کارشناسان، مجوز مجموعه‌داری آثار فرهنگی‌تاریخی بختیان در دامغان با امضای مدیرکل موزه‌های کشور صادر شد.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با توجه به ظرفیت‌های مجموعه‌داران استان، تاکنون چهار مجموعه‌دار خصوصی از استان سمنان موفق به اخذ مجوز مجموعه‌داری شده‌اند و عبدالرضا بختیان با دارا بودن مجموعه مردم‌شناسی و فرهنگی به‌تازگی موفق به دریافت مجوز مجموعه‌داری مردم‌شناسی شده است.

گل‌کار ادامه داد: مجموعه‌داران بخش خصوصی شامل موزه مهر و سکه با مدیریت حسن پاکزادیان، موزه باغ امیر مدیریت محمد عزیزالدین، وسایل خیاطی غنی مرحمت‌آبادی و فرش خودرنگ پویا خادمیان است.

او افزود: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به واحد موزه‌های اداره‌کل اعلام کنند و پس از بررسی و تشکیل پرونده در استان و وزارتخانه مجوز صادر خواهد شد.

مجموعه‌داری بختیان در شهر دامغان، خیابان داوری جنوبی، خیابان چهارباغ شرقی واقع‌ شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011021863944

برچسب‌ها