برگزاری نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو

نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در سال جاری با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در سال جاری، 22 دی 1401 با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، محمد علی‌پور نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه گفت: مرز ماکو قدمت 100 ساله داشته و یکی از امن‌ترین مرزهای کشور برای تردد مسافران و گردشگران است.

حسین گروسی افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایطی را فراهم کرد که مسافران خروجی و ورودی از این مرز به جای خرید از ترکیه از داخل ایران خرید کنند.

او ادامه داد: برای برندسازی در حوزه گردشگری نیاز به همکاری‌ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و نیز برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو نیازمند مشارکت بیشتر این اداره‌کل هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی باید فضای شهری به زیبایی آراسته و آماده اسقبال مسافران باشد که در این راستا نقش شهرداری‌ها بسیار مهم است.

ضرورت نگهداری از بناهای تاریخی

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: در نوروز امسال باید شرایط لازم برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی منطقه آزاد ماکو فراهم شود.

محمد علی‌پور تصریح کرد: در این منطقه آثار تاریخی زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی مورد مرمت قرار گرفته و باید در نگهداری آنها کوشا بود.

وجود 21 واحد اقامتی در منطقه آزاد ماکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو به نسبت سایر شهرستان‌های استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری دارند، در سطح منطقه 21 واحد اقامتی اعم از هتل، مهمان‌پذیر و واحدهای بوم‌گردی با 800 تخت اقامتی وجود دارد که ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود و ضریب اشغال تخت‌ها معیار مناسبی برای بررسی تعداد مسافران در منطقه آزاد ماکو است.

مرتضی صفری اظهار کرد: در سطح ماکو پروژه‌های تاریخی زیادی وجود دارد که متاسفانه در معرض تخریب قرار دارد که باید با همکاری یکدیگر نسبت به احیا و مرمت آنها در اسرع وقت اقدام کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011022378299

برچسب‌ها