تبدیل صنایع آلاینده یزد به صنعت گردشگری در اردکان/ اردکان پایلوت کشور در تبدیل صنایع آلاینده به صنایع پاک

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم کلنگ زنی مجموعه گردشگری شریف اردکان ورود سرمایه‌گذاران در تبدیل واحد صنعتی به گردشگری را کار بزرگی دانست و گفت: این طرح می‌تواند به‌عنوان پایلوت برای کشور برای ایجاد انگیزه برای دیگر سرمایه‌گذاران در راستای تبدیل صنعت آلاینده به گردشگری باشد و به استان‌های دیگر کشور سوق یابد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جواد واحدی روز جمعه 23 دی‌ماه در جریان سفر خود به استان یزد در شهرستان اردکان حضور یافت و در مراسم کلنگ زنی تبدیل یک واحد صنعتی کاشی به واحد گردشگری ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاری در این بخش اظهار داشت: ایجاد این مکان پاک صنعت گردشگری استان و کشور را فعال‌تر و بهره‌مندتر می‌کند.

 معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: خوشبختانه در حال حاضر قطار توسعه گردشگری کشور سرعت مطمئنه به خود گرفته است و مقام رهبری نیز اخیراً به این صنعت هم ورود کردند و بیانات ارزشمندی داشتند که رهنمودهایشان راهگشا بود.

واحدی گفت: مباحث تبیین شده در قالب منشوری در دستور کار خواهد بود و اقدامات خوبی را باید بر اساس آن به پیش ببریم و در این حوزه منابع انسانی و گردشگری استان یزد مبنایی قابل‌توجه خواهد بود.

او با اشاره به تأکید ریاست‌جمهوری بر توسعه گردشگری سلامت گفت: این بخش باید بیشتر از قبل تقویت شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: استان یزد با توجه به جاذبه‌هایی که دارد جزو استان‌های اول کشور درزمینهٔ گردشگری است و می‌طلبد که در تقویت زیرساخت‌ها گام برداشت.

واحدی ورود سرمایه‌گذاران در تبدیل واحد صنعتی به گردشگری را کار بزرگی دانست و گفت: این طرح می‌تواند به‌عنوان پایلوت برای کشور جهت ایجاد انگیزه برای دیگر سرمایه‌گذاران در راستای تبدیل صنعت آلاینده به گردشگری باشند و به استان‌های دیگر کشور سوق یابد.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع گفت: همه ارکان دولت باید برای تعمیم این موضوع با سایر استان‌های کشور با یکدیگر همکاری و کمک کنند.

او ادامه داد: ما نیز در استان و کشور، جهت پرداخت تسهیلات و اقدامات لازم در صدور مجوز با قدرت به‌پیش خواهیم رفت تا این کار در فازهای متعدد خود به‌خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011023104113

برچسب‌ها