کهن‌ترین کتیبه عفاف و حجاب ایران در لرستان است

مدیدکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از وجود کهن‌ترین کتیبه عفاف و حجاب ایران در استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: سنگ نبشته خرم‌آباد به عنوان نخستین و کهن‌ترین کتیبه و منشور عفاف و حجاب ایران به عنوان یک اثر تاریخی گویای وجود این ارزش در بین زنان و مردان از گذشته‌های دور تاکنون است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در مراسم تجلیل از بانوان این اداره‌کل در گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار داشت: این کتیبه ارزشمند تاریخی که زمانی در دروازه شهر خرم‌آباد قرار داشته، فرهنگ و آداب و رسوم مردم و همچنین تاریخ و تمدن این دیار را فریاد می‌زند.

حسن‌پور با بیان اینکه سابقه حجاب و عفاف در کشور ما حتی به دوران تاریخی هخامنشیان و ساسانی می رسد و همیشه از ارزش‌های مردم این سرزمین محسوب می‌شده، افزود: زنان و دختران این سرزمین باید همواره سیره و روش آن بانوی بزرگوار را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

او بیان کرد: باید از ظرفیت‌ها و توان بانوان در حوزه‌های مختلف در راستای اهداف توسعه‌ای دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه حجاب اسلامی در بین زنان و مردان این سرزمین ذاتی است، تصریح کرد: در دوران پهلوانی حتی با چوب و چماق هم نتوانستند چادر و حجاب را از زنان این سرزمین بگیرد و اکنون هم به خوبی ار این عنصر مهم دینی محافظت می‌شود.

در پایان این مراسم و در گرامیداشت مقام زن با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از بانوان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011024309718

برچسب‌ها