سامان‌دهی محوطه‌های تاریخی کرمانشاه با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: با اعتبارات مناسبی که امسال مشخص شده است، سامان‌دهی محوطه‌ها و بناهای تاریخی استان کرمانشاه با جدیت دنبال می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز شنبه ۲۴ دی‌ماه در جلسه بررسی جذب اعتبارات اداره‌کل، اظهار کرد: امسال میزان اعتبارات ملی استانی اداره‌کل رشد ۱۰ برابری داشته است که به باید همه توان خود را برای جذب صد در صدی آن به کار گیریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ضمن تاکید بر تلاش برای جذب کامل اعتبارات، گفت: نظارت بر پروژه‌ها به صورت مستمر و قانونی باید انجام شود تا پروژه‌ها به شکل مناسب و در زمان معین به اتمام برسند.

او افزود: برای  پروژه‌ها به شکلی برنامه‌ریزی شود که مردم شاهد تغییرات محوطه‌ها و موزه ها در ایام نوروز سال آینده باشند.

سهیلی با تاکید بر اینکه نتایج اجرای پروژه‌ها باید ملموس و قابل ارائه باشد، تصریح کرد: این اعتبارات در بخش زیرساخت‌هاست و در سایر بخش‌ها در اکثر محوطه‌ها به ویژه طاق‌بستان و بیستون سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای کار آمده و قطعا شاهد نتایج آن خواهیم بود.

او افزود: ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اولین بار به یک سایت جهانی اتفاق بسیار مثبتی است که می‌تواند برای سایر پایگاه‌های جهانی کشور الگو باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: در تلاشیم تا در همه محوطه‌های تاریخی که ظرفیت سرمایه‌گذاری دارند، از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه امسال در قالب استانی و ملی در بخش‌های اداری، پژوهش و کاوش محوطه‌ها، تجهیزات موزه‌ها، پرداختی نیروهای طرحی، بودجه تجهیز موزه سنقر، تجهیزات تکیه بیگلربیگی و عملیات مرمتی و دوربین‌های حفاظتی، تجهیزات دوربین مدار بسته تکیه معاون الملک و عملیات مرمتی آن، سامان‌دهی محوطه معبد آناهیتا و عملیات نورپردازی محوطه و کاوش، سامان‌دهی موزه منطقه‌ای کرمانشاه، سامان‌دهی بیستون و....  هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011024417737

برچسب‌ها