تدابیر ویژه برای رفاه مسافران نوروزی باید متناسب با شأن ماه مبارک رمضان باشد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر گفت: تدابیر ویژه برای رفاه مسافران و گردشگران نوروزی در نیکشهر باید متناسب با شأن ماه مبارک رمضان باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنسا امیری ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ شهرستان نیکشهر با محوریت سامان‌دهی، مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولانه به ریاست مجیب حسنی فرماندار شهرستان نیکشهر و با حضور اعضای ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست مجیب حسنی فرماندار شهرستان نوروز 1402 را با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان نوروزی متفاوت عنوان کرده و اظهار کرد: دبیران کمیته‌ها باید از هم اکنون تدابیر ویژه‌ای را برای رفاه حال مسافران و روزه‌داران متناسب با شان و حرمت این ماه مبارک در نظر بگیرند.

او ادامه داد: قطعاً با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان سختی کار کمیته‌ها دو چندان خواهد بود اما با توجه به اینکه محور نیکشهر- چابهار پرترددترین محور استان بوده به همین منظور ضروری است برنامه‌ریزی هماهنگ و یکپارچه در راستای رفاه حال مسافران و ایجاد سفری ایمن انجام شود.

حسنی تاکید کرد: همه اعضای ستاد از امروز برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری مراسم ویژه استقبال از مهمانان و جشن تحویل سال نو را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار نیکشهر افزود: با توجه به حجم تردد مسافران و گردشگران در محور نیکشهر، مشکل تامین سوخت مسافران و گردشگران یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد است که ناحیه نفتی باید نسبت به تامین سوخت لازم با در نظر گرفتن کارت سوخت آزاد و رفع خرابی نازل‌های سوخت جایگاه‌های بین‌راهی و سطح شهر اقدامات لازم را انجام دهند. 

او ادامه داد: با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها نسبت به راه‌اندازی بازارچه فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات شهرستان و برگزاری جشن‌های شبانه در محل بازارچه، اقدام لازم انجام شود.

حسنی تاکید کرد: به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بستر سفر برای مهمانان و مسافران نوروزی، تمامی دستگاه‌ها در راستای تحقق مسئولیت‌پذیری در سفرهای نوروزی باید با همدیگر همگام و همسو باشند تا نوروزی متفاوت را تجربه کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011025309616

برچسب‌ها