پایان نگرانی‌ها در سازه‌های جهانی آبشارهای شوشتر/ عملیات اجرایی تثبیت جداره غربی آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی و تداوم فعالیت‌ها در طرح تثبیت جداره غربی، فرا دیواره و تونل بُلیتی سازه‌های آبی شوشتر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده یکشنبه 25 دی‌ماه 1401 ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: این طرح که همواره به‌عنوان یکی از مطالبات و نگرانی‌های همیشگی دوست‌داران میراث‌فرهنگی مطرح می‌شد، طی مراحل مناقصه عمومی در سال جاری و با عقد قراردادی بالغ بر 470 میلیارد ریال (معادل 47میلیارد تومان) میان این اداره‌کل و شرکت عروج راه خوزستان منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به این موضوع که مطالعات و طراحی این طرح انجام و از دو ماه پیش تاکنون فعالیت این شرکت آغاز و تا یک سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت، افزود: طرح یادشده شامل سه بخش تملک خانه‌های فرادیواره، تثبیت جداره غربی و تونل بُلیتی خواهد بود.

او ادامه داد: اقدامات اجرایی این طرح شامل تملک، تخریب و جمع‌آوری ساختمان‌ها، سبک‌سازی دیواره غربی، پاک‌سازی پوسته هوازده دیواره غربی، کاشت میل مهار در متراژ مختلف، اجرای شبکه مش و شات کریت تثبیت‌کننده و اجرای لایه نهایی همگون با محیط محوطه آبشارها خواهد بود.

ارسطوزاده تشریح کرد: در راستای تثبیت جداره و سقف تونل بُلیتی، علاوه بر پاک‌سازی دپوی مصالح باقیمانده از پیمانکار سازمان آب و برق خوزستان که در سال‌های گذشته به دلیل سیل در بستر تونل پراکنده شده بود، اقدامات اجرایی متناسب برای احیای تونل نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011025478408

برچسب‌ها