فعالیت ۱۵۰ کارگاه چرم‌دوزی در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فعالیت ۱۵۰ کارگاه فعال تولیدات چرمی در سطح استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز دوشنبه ۲۶‌دی‌ماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: در راستای ترویج صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی 150 کارگاه چرم‌دوزی در استان فعالیت می کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه در این تعداد کارگاه بیش از 200 هنرمند مشغول به کار هستند افزود: سالانه ۱۵ هزار قطعه تولیدات چرمی در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

او میزان فروش سالانه تولیدات محصولات جرمی را حدود ۲ میلیارد ریال عنوان و بیان داشت: هنرمندان دست‌سازه‌های چرمی لرستان، سال‌جاری در ۱۵ نمایشگاه استانی و ملی مشارکت داشته‌اند.

حسن‌پور در خصوص حمایت از هنرمندان این رشته نیز بیام کرد: در این راستا هنرمندان صنایع‌دستی در رشته چرم‌دوزی حدود یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: عمده مشکلات هنرمندان فعال در رشته‌های چرمی کمبود مواد اولیه، نبود سرمایه کافی و عدم دسترسی به بازارهای هدف است که با برنامه‌ریزی‌ و رهکارهای مناسب درصدد رفع این مشکلات هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011026309151

برچسب‌ها