دولت با افزایش ۱۰ برابری اعتبارات، نگاه ویژه‌ای به گردشگری کرمانشاه دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در برنامه تلویزیونی رودررو، گفت: دولت مردمی با نگاه ویژه به مقوله گردشگری در استان کرمانشاه، اعتبارات ما را در این حوزه را در سال‌جاری بیش از ۱۰ برابر افزایش داده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی یکشنبه ۲۵ دی‌ماه با حضور در برنامه تلویزونی رودررو در شبکه استانی زاگرس، اظهار کرد: کرمانشاه متاسفانه با وجود همه ظرفیت‌ها به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری نرسیده است و تلاش‌ها برای رسیدن به این جایگاه کافی نبوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: سال گذشته اعتبارات ملی ما کمتر از ۱۰ میلیارد تومان بوده که امسال با نگاه ویژه دولت به مقوله گردشگری استان کرمانشاه به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و در حوزه اعتبارات استانی نیز این میزان افزایش را داشته‌ایم.

او افزود: بودجه سفر رئیس جمهوری به استان ۱۳٠ میلیارد تومان بود که با رایزنی‌های انجام شده به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

سهیلی تصریح کرد: بودجه تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری از ۱۰۰  میلیارد تومان به یک هزار و 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: عملکرد چند سال گذشته استان در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال به حدود ۵ هزار میلیارد تومان با توزیع در تمام نقاط استان رسیده است.

او ادامه داد: در برخی نقاط مانند چالابه برای اولین بار تمام مشکلات اداری با محیط‌زیست حل شده و یک سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است. چنین سرمایه‌گذاری‌های پیشران در سایر نقاط استان آماده‌سازی شده و در بیش‌ از ۸٠ بسته سرمایه‌گذاری در دست اقدام و اجراست که در نوع خود کم نظیر است.

سهیلی گفت: بیستون اولین سایت جهانی کشور است که بخش خصوصی برای ایجاد پروژه‌های زیرساختی گردشگری در آن پای کار آمده است و بخش خصوصی در نظر دارد برای تبدیل این سایت جهانی به مجتمع گردشگری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کند که با این اقدام شاهد مانایی بیشتر گردشگران در این مجموعه خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: در منطقه حفاظت شده بیستون به‌ویژه در چالابه برای ۱۲۰ هکتار از این منطقه سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای کار آمده که خوشبختانه محیط‌زیست استان هم همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته است

او اظهار امیدواری کرد برای سال ۱۴۰۲ شاهد تحولات مهم و بزرگی در دو مجموعه بیستون و طاق‌بستان باشیم.

سهیلی در خاتمه گفت: قرار است اولین پل معلق روی آب خاورمیانه توسط بخش خصوصی روی رودخانه داریان احداث شود، دهه فجر این پروژه شروع می‌‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011026417986

برچسب‌ها