مطالعه جوامع مهاجر افغان در ایران و آلمان توسط پژوهشکده مردم‌شناسی

طرح پژوهشی مطالعه جوامع مهاجر افغان در ایران و آلمان در قالب همکاری با دانشگاه گوته، توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پروین قاسمی محقق و مجری طرح، 27 دی 1401 با اعلام این خبر گفت: در این طرح، محقق به بررسی موقعیت مهاجران افغانستانی در ایران و آلمان می پردازد.

او افزود: این طرح پژوهشی در عین حال، گزارشی است از سفر محقق به فرانکفورت همراه با گروه ایرانی از دانشگاه‌های مشهد و اصفهان که در قالب رویدادهای علمی و فرهنگی، رویدادهای زندگی روزمره و در نهایت سفر در دوران همزمانی با همه‌گیری ویروس کووید 19 در جهان ارائه شده است.

 مجری طرح پژوهشی مطالعه جوامع مهاجر افغان در ایران و آلمان تصریح‌ کرد: در بخش‌های مختلف این گزارش رویدادهای فرهنگی، زندگی روزمره و سفر در دوران همه‌گیری کرونا و آن چیزی که از زمینه اجتماعی و فرهنگی در فرانکفورت در مدت کوتاه، با توجه به تفاوت‌های موجود با زمینه‌های فرهنگی ایران مشاهده شد، توسط محقق ارائه شده است.

او افزود: در توصیف این موقعیت‌ها، تفاوت‌ها و شباهت‌های بین دو منطقه جغرافیایی ایران و آلمان به دلیل آشنایی‌زدایی که گروه ایرانی به مثابه افراد تازه وارد با موقعیت‌های مختلف در فرانکفورت داشتند مهم و تأثیر‌گذار بوده است.

 این محقق در پایان خاطرنشان‌کرد: این رویدادها، براساس طرح پرسش‌ها و پاسخ‌های دریافت شده، مورد توصیف قرار گرفته‌‏‏ است و این طرح پژوهشی در چارچوب طرح‌های پیمانی پژوهشکده مردم‌شناسی، به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011027330635

برچسب‌ها