سرای همدانی‌های کرمانشاه احیا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه این اداره‌کل برای احیاء و مرمت سرای تاریخی همدانی‌های شهر کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: برای احیای سرای تاریخی همدانی‌ها در بافت تاریخی شهر کرمانشاه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: احیای بافت ارزشمند تاریخی شهر کرمانشاه در اولویت برنامه‌های اداره‌کل قرار دارد.

او ادامه داد: در بافت تاریخی شهر کرمانشاه سراهای قدیمی متعددی وجود دارد که نیازمند مرمت و بازسازی هستند تا با کاربری مناسب رونق گذشته را به دست آورند.

سهیلی افزود: یکی دیگر از نکات مثبت احیاء بافت تاریخی توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی است که معماری یکی از جلوه‌های مهم آن است.

او گفت: قرار گرفتن سرای همدانی‌ها در کنار مجموعه تکیه بیگلربیگی و چند اقامتگاه سنتی، می‌تواند باعث رونق محله فیضآباد و تشویق مردم برای احیای بناهای ارزشمند این محدوده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: اقتصادی شدن این محلات و بالا رفتن ارزش افزوده آن‌ها قطعا به جریان یافتن زندگی در بافت تاریخی شهر کرمانشاه کمک می‌کند.

او ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه سامان‌دهی و احیاء سرای همدانی‌ها شروع شده است و امسال در یکی از جبهه‌های این مجموعه کار مرمت و بازسازی سقف و تعویض درب‌ها انجام می‌شود.

سرای همدانی‌ها در بافت قدیم شهر کرمانشاه در محله فیض‌آباد قرار دارد که قدمت آن به دوره قاجار باز ‌می‌گردد. در نزدیکی آن بناهای قدیمی و با ارزش دیگری همچون خانه صارم‌الدوله، مسجد و حمام نظام، خانه حاج اکبرپور، تکیه بیگلربیگی و...  قرار دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011027417705

برچسب‌ها