مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری خمین برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان خمین از ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی مصطفی مرزبان امروز سه‌شنبه 27 دی ماه ۱۴۰۱ گفت: عصر روز گذشته همزمان با چهارمین روز از هفته فرهنگی شهرستان خمین آیین تجلیل از هنرمندان و مفاخر شهرستان خمین با حضور فرماندار شهرستان خمین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی موسسه تنظیم ونشر آثار حضرت امام (ره) و جمع کثیری از مفاخر و هنرمندان شهرستان در حوزه های مختلف در محل بیت قدیمی حضرت امام (ره) در خمین برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در هفته فرهنگی بر آستان آفتاب برنامه‌های شاد و متنوعی همچون برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره طبخ آبزیان، جشنواره آش و محصولات غذایی، غذای محلی و آیینی خمین، نمایشگاه صنایع‌دستی، نمایشگاه فرهنگی، تاریخی و میراثی خمین، نمایشگاه عرضه پوشاک اسلامی، نمایشگاه نقاشی و آثار هنری مرتبط با امام خمینی (ره)، نمایشگاه آثار ماندگار و یادگار امام (ره)، نمایشگاه وسایل شخصی امام، نمایشگاه کتاب و منشورات، نمایشگاه اسناد و آرشیو، نمایشگاه نامه‌های مردمی، کارگاه ویژه کودک و نوجوان، کارگاه طراحی هنری، کارگاه خطاطی، کارگاه عکاسی و کارگاه فیلم‌سازی و همچنین اکران رایگان فیلم‌های روز کشور برای علاقه‌مندان در حال برگزاری است.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایا از تعدادی از مفاخر و هنرمندان شهرستان خمین در حوزه‌های مختلف از جمله هنرمندان صنایع‌دستی دارای مهر اصالت جهانی،  هنرمندان برجسته نقاشی و خوشنویسی، همچنین پژوهشگران و نویسندگان برتر، کار آفرینان برتر، خانواده شهدا و...  تجلیل شد.

هفته فرهنگی بر آستان آفتاب همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۳۰ دی ماه در شهر خمین، خانه پدری و محل ولادت ایشان ادامه خواهد داشت.

حضرت امام اول مهر ۱۲۸۱ مصادف با بیستم جمادی‌الثانی ۱۳۲۰ همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) پا به عرصه گیتی گذاشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401102772596

برچسب‌ها