حوزه باستان‌شناسی در کردستان تقویت می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حفظ و حراست از آثار تاریخی و باستانی استان وظیفه همگانی و از اولویت‌های كاری این اداره در اجرای طرح‌های پژوهش‌محور به‌ویژه بخش باستان‌شناختی حوزه میراث‌فرهنگی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز چهارشنبه 28 دی‌ماه 1401 در نشست با معاون میراث‌فرهنگی، پیشکسوتان و کارشناسان باستان‌شناسی اداره‌کل، اظهار کرد: استان کردستان به‌واسطه‌ پیشینه‌ تاریخی و فرهنگی غنی که دارد آثار و محوطه‌های تاریخی بسیاری از دوران پارینه‌سنگی تا ادوار متاخر را در خود جای داده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: باید همه تلاش کنیم آنچه که از گذشتگان باقی‌مانده است را نگهداری و مانند یک امانت به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

او در ادامه سخنانش از تقویت بخش پژوهش‌های باستان‌شناسی در استان خبر داد و گفت: با تقویت این حوزه قصد داریم تا به شیوه‌ای هدفمند از علم باستان‌شناسی در راستای شناخت بهتر از پیشینیان و دراستای تقویت و بهره‌گیری از تجربیات گذشتگان و در راستای اعتلای فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم قدم برداریم و تشکیل چنین جلساتی لازمه شناخت و توسعه استان خواهد بود.

مهرزاد همچنین از سامان‌دهی زیرساخت‌های باستان‌شناسی به‌ویژه بانک سفال و آرشیو مطالعات این بخش در استان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با بروزرسانی اطلاعات، هماهنگی، وحدت رویه و هم‌سو کردن فعالیت‌ها، علاوه بر تهیه اطلس باستان‌شناسی چشم‌انداز روشنی را در این حوزه ترسیم کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011028348561

برچسب‌ها