حضور هنرمندان شهرهای ملی صنایع‌دستی کرمانشاه در نمایشگاه سراسری تهران

سرپرست صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: ۳ شهر ملی صنایع‌دستی استان در نمایشگاه سراسری بهمن‌ماه تهران حضوری پر قدرت دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز چهارشنبه ۲۸ دیماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت معرفی شهرهای ملی صنایع‌دستی و معرفی هنرمندان و تولیدکنندگان امسال حضور  صنایع‌دستی بومی استان در نمایشگاه بین‌المللی تهران متفاوت خواهد بود.

سرپرست صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: در این نمایشگاه شهر ملی گلیم هرسین ، شهر ملی گیوه نودشه و شهر ملی تنبور دالاهو حضور موثر و فعالی خواهند داشت.

او با تاکید بر اینکه این شهرها با تمام ظرفیت در نمایشگاه حاضر خواهند شد، گفت: فرمانداری‌ها و شهرداری‌های این شهرها نقش بسزایی در حمایت از شهرهای ملی صنایع دستی را به عهده دارند که خوشبختانه نهایت همکاری و حمایت انجام شده است.

کوگانی اظهار کرد: امسال شاهد معرفی آثار، تولیدات، چهره‌های سرشناس و پیشکسوت صنایع‌دستی و تاریخچه این سه شهر ملی خواهیم بود. 

او افزود: در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی وجود دارد که با داشتن ۳ شهر و یک روستای ملی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: با فرمانداران و شهرداری‌های شهرهای ملی رایزنی‌های لازم شده تا با نصب المان‌ها و انجام کارهای فرهنگی در این حوزه و گسترش کارگاه‌های صنایع‌دستی اقدامات مناسبی را انجام دهند. 

او افزود: شهرهای ملی صنایع‌دستی یک فرصت برای توسعه شهرها هستند که باید مورد توجه مسئولان محلی قرار گیرد تا بیشترین بهره را ببرند. 

در استان کرمانشاه نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی، هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، دالاهو شهر ملی ساخت ساز تنبور و روستای فش کنگاور به عنوان روستای ملی ساخت سازهای سنتی ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011028417127

برچسب‌ها