کشف سازه تاریخی زیرزمینی در لنگرود گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف یک سازه معماری زیرزمینی تاریخی در محدوده نوغان لنگرود واقع در شرق گیلان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی شامگاه پنج‌شنبه 29 دی 1401 با اعلام این خبر گفت: این سازه در اثر بازسازی یک بنای تاریخی بیش از یکصد ساله کشف شده که دارای ارزش ثبت ملی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار کرد: از آنجایی که این سازه در محدوده بنای قدیمی نوغان قرار دارد بنابراین ارتباط آن با این بنای تاریخی دور از انتظار نیست.

جهانی گفت: بدلیل مطالعات باستان‌شناسی در سازه کشف شده، اجرای بازسازی بنایی که سازه در زیرزمین آن کشف شده به بعد از انجام مطالعات موکول شده است و تا زمانی‌که مستندسازی و انجام فعالیت‌های باستان‌شناسی بر روی سازه صورت نگیرد در خصوص تاریخ و قدمت و کاربری این سازه نمی‌توان اظهار نظر کرد.

تاریخ نوغان‌داری و بافت پارچه‌های ابریشمی و تولید ابریشم در استان گیلان مربوط به دوره ایلخانی است. بیش از پنج هزار اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۱۸ اثر در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011029709988

برچسب‌ها