ثبت جهانی هگمتانه قطعا آورده اقتصادی برای همدان خواهد داشت

مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه گفت: ثبت جهانی، محدویتی برای حریم خصوصی مردم نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌آورد و قطعا آورده اقتصادی برای همدان خواهد داشت.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، صاحب محمدیان منصور، عصر چهارشنبه 28 دی‌ماه، در نشست نقش رسانه‌ها در ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در ثبت جهانی هگمتانه توسعه اقتصادی استان است، چرا که معتقدیم این توسعه در گرو ثبت جهانی این اثر است.

مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه افزود: با ثبت جهانی تعداد گردشگران خارجی بیشتری جذب همدان می‌شود که علاوه بر تأثیری که بر گردشگری دارند آورده اقتصادی بالایی نیز با خود به همراه می‌آورد.

او عنوان کرد: متأسفانه سهم همدان در جذب گردشگر خارجی طبق آخرین آمار که مربوط به سال 98 است حدود 18 هزار گردشگر گزارش شده است که حتی اگر برای رشد سه برابری تلاش کنیم، به یک درصد از جذب مجموع گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند، خواهیم رسید.

مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه با بیان اینکه گردشگر خارجی فواید زیادی می‌تواند برای استان همدان به همراه داشته باشد، تأکید کرد: ما برای به نتیجه رسیدن ثبت جهانی هگمتانه علاوه بر همکاری بین دستگاه‌های دولتی نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها به مردم هستیم.

محمودیان منصور عنوان کرد: در حال حاضر عمده‌ترین فعالیت اقتصادی مردم همدان به سمت سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز و مسکن است اما مگر تا چند سال آینده ساخت آپارتمان می‌تواند، توسعه پیدا کند بالاخره در یک جایی از مسیر افول می‌کند کما اینکه امروز نسبت به 10 سال گذشته سوددهی این بخش کمتر شده است، بنابراین برای توسعه اقتصاد همدان نیازمند راهکارهای دیگری هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توسعه گردشگری و افزایش آثار ثبت جهانی در همدان است.

او افزود: مردم این تصور اشتباه را نداشته باشند که ثبت جهانی تنها به نفع و فایده میراث‌فرهنگی و یا دیگر دستگاه‌های دولتی بوده بلکه لازم است آگاهی داشته باشند. با این اقدام آورده مالی بیشتری وارد همدان می‌شود که به تبع آن مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیگری نیز به درآمدزایی می‌رسند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011029889976

برچسب‌ها