قول مساعد شهردار برای حل مشکلات بافت تاریخی دزفول/ تأسیس شهرداری بافت در دستور کار قرار می‌گیرد

در جلسه مشترک سرپرست اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی دزفول، سرپرست شهرداری و برخی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، مقرر شد شهرداری نسبت به مرمت برخی آثار موجود در بافت تاریخی که در معرض خطر قرار دارند همکاری‌های لازم را با اداره میراث‌فرهنگی انجام دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نشست مشترک سرپرست و معاونان اداره میراث‌فرهنگی دزفول، سرپرست شهرداری و برخی سرمایه‌گزاران حوزه گردشگری به‌منظور رفع مشکلات این سرمایه‌گزاران و پیگیری موضوعات حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، 29 دی‌ماه 1401 در دفتر شهردار برگزار شد.

در ابتدای این دیدار، حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دزفول ضمن تبریک انتصاب عباس یوسفی‌نژاد به‌عنوان سرپرست شهرداری دزفول گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در راستای پیگیری حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی را ارائه کرد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دزفول در ادامه عنوان کرد: به‌منظور تسریع در امورات و ارائه خدمات مطلوب به مردم، معضلات و چالش‌هایی وجود دارند که با گفت‌وگو و تعامل بین این دو دستگاه حل خواهند شد.

او افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی که مردم آن را لمس می‌کنند، با تعامل میان دو دستگاه باید زمینه‌ای فراهم کنیم که مشکلات و معضلاتی که مردم با ادارات ما دارند کمتر شده و دل آن‌ها را نسبت به این قضیه آرام کنیم.

خادم در صحبت با سرپرست شهرداری دزفول، یکی از راه‌کارهای حفظ بناهای تاریخی در بافت قدیم دزفول را تغییر کاربری بناهای تاریخی از مسکونی به گردشگری عنوان کرد و گفت: این اقدام نیاز به ورود سرمایه‌گذاران در این حوزه را دارد و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران است.

او در ادامه از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری حاضر در نشست خواست به نوبت مشکلات خود را مطرح کنند که سرپرست شهرداری نیز ضمن شنیدن صحبت آنان درخصوص هرگونه همکاری نسبت به رفع مشکلات این سرمایه‌گذاران قول مساعد داد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول سپس در این جلسه به مشکلات بافت تاریخی اشاره کرد و از سرپرست شهرداری خواست تا نسبت به مرمت برخی آثار موجود در بافت که در معرض خطر قرار دارند با اداره میراث‌فرهنگی همکاری و نسبت به تأسیس شهرداری بافت اقدام کند که سرپرست شهرداری نیز قول هرگونه همکاری در این راستا را داد و اظهار امیدواری کرد که در آینده با تفکیک سازمان عمران و بازآفرینی شهری با سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، همچون سال‌های گذشته که این دو مجموعه ادغام نبودند بتوان اقدامات و خدمات مطلوب‌تری از سوی سازمان نوسازی و بهسازی به آثار تاریخی در بافت قدیم ارائه کرد.

خادم همچنین به موضوع صنایع‌دستی هم اشاره کرد که در این راستا درخصوص راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در دهه فجر در محل پارک دولت و راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی کپو، توافقات لازم بین دو دستگاه به عمل آمد.

\"\"

در ادامه این جلسه، عباس یوسفی‌نژاد سرپرست شهرداری دزفول ضمن تبریک به سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و آرزوی موفقیت روزافزون برای او، اظهار کرد: لازمه حفاظت و صیانت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی و بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان صنایع‌دستی و احیای هنرهای ارزشمند شهرستان دزفول، هم‌افزایی و تعاملات دستگاه‌های اجرایی است که در این میان شهرداری و میراث‌فرهنگی نقش بسزایی در این زمینه دارند.

سرپرست شهرداری دزفول اجرای برنامه‌های مشترک و بسترسازی لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را از اهداف مهم شهرداری دزفول برشمرد و افزود: بر همین مبنا ضرورت دارد همکاری‌ها بین شهرداری و میراث‌‌فرهنگی بیش از پیش گسترش یابد.

او تأکید کرد: قطعاً تعاملات و همکاری‌های شهرداری با سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی تداوم خواهد داشت تا شهروندان در آینده نزدیک شاهد بازخورد مثبت این تعاملات و در نتیجه رفع مشکلات زیرساختی و توسعه و رونق بیش از پیش حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان باشند.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011101478352

برچسب‌ها