تورهای ویژه نادیده‌های مسجد جامع عتیق اصفهان برگزار می‌شود/ بازدید از هزار سال تاریخ و 10 دوره تمدنی

مدیر مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان از برگزاری تورهای تخصصی ویژه بازدید از بخش‌های نادیده مسجد جامع عتیق اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان: عبدالرضا کارگر امروز یکشنبه ۲ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ با اعلام این مطلب گفت: مسجد جامع عظیم عتیق اصفهان با بیش از ۲۲ هزار مترمربع وسعت و با نزدیک به ۱۳۰۰ سال قدمت یکی از کهن‌ترین مساجد جامع ایران و اولین مسجدی است که در فهرست میراث بشری به ثبت جهانی رسیده است.

او افزود: این مسجد در بیش از یک‌هزار سال و در ۱۰ دوره تمدنی تحولات فراوانی را از منظر معماری وهنرهای تزیینی وابسته به آن تجربه کرده، لذا در این مسجد عظیم و تاریخی بخش‌های مختلفی وجود دارد که تاکنون گردشگران به دلیل حفاظت از این اماکن، امکان بازدید از آن را نداشتند.

کارگر ادامه داد: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مرکز گردشگری شهرداری اصفهان، تورهای بازدید از مکان‌های ناشناخته و کمتر دیده شده این مسجد عظیم تاریخی از تاریخ یکم تا هفتم بهمن‌ماه برگزار شده و درهای این بخش‌های تاریخی به روی گردشگران در قالب طرح گردشگری نیم رخ در طی این ایام و در آستانه ایام دهه مبارک فجر انقلاب گشوده خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401110223418

برچسب‌ها