ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت ادامه دارد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به از سرگیری عملیات ساخت موزه منطقه‌ای جیرفت گفت: از محل اعتبارات سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد ریال برای ادامه ساخت این موزه تخصیص داده شد که کار در حال انجام است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی یکشنبه 2 بهمن‌ماه 1401 اظهار کرد: برای تکمیل موزه جیرفت قول اختصاص ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان داده شده است که منتظر ابلاغ این اعتبار هستیم.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به کاوش‌های باستان‌شناسی در این استان اشاره کرد و افزود: به‌علت تخصیص نیافتن بودجه، در سال جاری کاوش‌های باستان‌شناسی در این استان انجام نمی‌شود.

او ادامه داد: برای آغاز یک فصل و دوره باستان‌شناسی نیاز به بودجه داریم و قرار است از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری مبلغی برای سامان‌دهی محوطه کنار صندل جیرفت پرداخت شود که منتظر ابلاغ آن هستیم.

شفیعی گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی اعتبار دائمی ندارد و برای تامین هزینه‌های کاوش و حفاظت از آثار کشف شده، نیاز به اعتبار است که در حال حاضر به دلیل نبود آن، برنامه خاصی برای کاوش‌های جدید نداریم.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در سال‌های گذشته کاوش‌های مشترک خوبی بین دانشگاه‌ توبینگن آلمان و دانشگاه جیرفت انجام شد.

او خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک پژوهش‌های لایه‌نگاری با همکاری دفتر باستان‌شناسی دانشگاه جیرفت در یکی از محوطه‌های باستانی این منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011102459739

برچسب‌ها