نقش بانوان در صنایع‌دستی و بخش‌های مختلف اقتصاد زنجان پررنگ است

استاندار زنجان با اشاره به حضور فعال بانوان در عرصه‌های اقتصادی و تجاری گفت: در صنایع‌دستی استان و بخش‌های مختلف اقتصاد ما نیز علاوه بر مردان، بانوان نیز نقش پررنگی دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محسن افشارچی 1 بهمن ماه 1401 در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین اتاق بازرگانی بانوان پیشاور جمهوری اسلامی پاکستان و اتاق بازرگانی زنجان با حضور عَذرا جمشید رئیس اتاق بازرگانی بانوان پیشاور پاکستان و آنیلا خالِد نایب‌رئیس با اشاره به فعالیت‌های مختلف تجاری بانوان استان زنجان در عرصه صنایع‌دستی، تجارت و اقتصاد، افزود: ما علاقه‌مند هستیم که این فعالیت‌ها را به سطوح بالاتر ارتقا دهیم به‌طوری که بانوان فعالیت بیشتری در حوزه کارآفرینی داشته باشند. در زنجان به دلیل تنوع صنایع‌دستی، زنان نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند.

استاندار زنجان گفت: همکاری متقابل مکملی موثر در کنار شناسایی و بهره‌مندی از توانمندی‌های اتاق پیشاور پاکستان و زنجان است. دو کشور می‌توانند از تجربیات خود در خصوص صنایع‌دستی بیشترین بهره را ببرند.

افشارچی تصریح کرد: مشتاق هستیم تا از تجارب و یا تکنولوژی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی بانوان پیشاور پاکستان، که در کشور خودشان و یا ایران، داشتند استفاده کنیم و تلاش می‌شود توانمندی‌های بانوان استان را به صورت متمرکز احصا و ارائه شود.

همکاری در زمینه صنایع‌دستی

رئیس اتاق بازرگانی زنان پیشاور در این جلسه گفت: من از کشوری آمده‌ام که زنان آن تلاش زیادی کرده و راه بسیاری طی کرده‌اند تا خودشان را به موفقیت برسانند. در این ایالت ۵۲ درصد نقش‌های اجتماعی را زنان برعهده دارند و این موضوع نشان می‌دهد بانوان چقدر به دولت‌مردان کمک می‌کنند و نقش آموزش در پیشرفت جامعه بسیار مهم است

عَذرا جمشید تصریح کرد: از نظر من اگر در حوزه کار یا تجارت، به یک آقا آموزش دهید در واقع به یک فرد آموزش داده‌اید ولی اگر به یک خانم آموزش دهید، گویا به هفت نسل آموزش داده‌اید. هیچ کشوری به قله‌های پیشرفت نمی‌رسد، مگر اینکه زنان در کنار مردان حضور داشته باشند.

او گفت: جهانی سازی و ارتباطات گسترده موجب شد که فاصله‌ها کاهش و آگاهی‌ها ارتقا یابد. صنایع‌دستی این استان ظرفیت‌های بسیاری برای معرفی به گردشگران دارد و برای جلب نظر گردشگران می‌توان نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بسیاری راه‌اندازی کرد.

عَذرا جمشید و هیات همراه شامگاه دیروز از بازارچه صنایع‌دستی در کنار موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان بازدید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011102931305

برچسب‌ها