سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در سایت جهانی بیستون کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از نهایی شدن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سایت جهانی بیستون با ارزش نزدیک به ۴۵۰میلیارد تومان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه با اعلام این خبر بیان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سایت جهانی بیستون در حال نهایی شدن است و آخرین مراحل اداری آن طی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با برآوردهایی که انجام شده است، حجم این سرمایه‌گذاری که برای نخستین بار توسط بخش خصوصی در یک سایت تاریخی جهانی انجام می‌شود، نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان است. 

او ادامه داد: انتظار می‌رود با شروع فعالیت سرمایه‌گذار و اتمام پروژه در سال ۱۴۰۲ شاهد یک بیستون متفاوت باشیم. 

سهیلی تصریح کرد: نورپردازی عمومی محوطه، کوه و آثار، سامان‌دهی مسیرهای تردد بازدیدکنندگان و دسترسی به آثار، سامان‌دهی فضای سبز و ورودی‌ها، برپایی رویدادهای علمی، فرهنگی و ورزشی و سامان‌دهی و خوانا‌سازی آثار تاریخی محوطه بخشی از تعهدات سرمایه‌گذار است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تامین و استقرار تجهیزات حمل و نقل برای بازدید از آثار همچون ماشین‌های برقی، کالسکه و تجهیز مبلمان محیطی را از تعهدات سرمایه‌گذار بیان کرد.

او تصریح کرد: ایجاد پردیس‌های اقامتی، محوطه تفریح و سرگرمی، تکمیل مجموعه فرهنگی‌هنری محوطه از جمله سالن همایش، موزه، سالن معرفی، نمایشگاه فروش محصولات صنایع‌دستی، ایجاد محوطه و دیواره صخره نوردی داخل سالن، ایجاد مراکز پذیرایی و بهداشتی دائم و موقت نیز از دیگر تعهدات سرمایه‌گذار است. 

سهیلی گفت:  ایجاد دهکده روستایی و عشایری در عرصه و حریم و دهکده گردشگری خوراک از دیگر اقدامات درنظر گرفته شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ایجاد نیروگاه خورشیدی تولید برق و صنعت سبز انرژی و ایجاد پارکینگ‌های خودرویی را بخشی دیگر از اقدامات کلان این پروژه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

او با بیان اینکه اتفاقات بسیار دیگری نیز در این پروژه رخ می‌دهد، اظهار کرد: هدف کلان این طرح فراهم کردن تجربه‌ای امن، قابل اعتماد و با کیفیت برای بازدیدکنندگان است. 

سهیلی در خاتمه با تاکید بر اینکه کار اجرایی این پروژه به‌زودی آغاز می‌شود، گفت: برای سایر محوطه‌های تاریخی استان از جمله طاق‌بستان نیز در حال مذاکره برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011104417193

برچسب‌ها