نیاز به استفاده از شیوه‌های نوین برای ارتباط مردم با منسوجات صنایع‌دستی

مدیر کل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی، نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن مردم با منسوجات صنایع‌دستی را منوط به استفاده از ایده‌ها و شیوه‌های نوین در رنگ‌های طبیعی و‌ نخ مرغوب عنوان کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اولین میز تخصصی تولید و مواد اولیه دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در بخش جانبی نخستین رویداد ملی سه‌گام با حضور محمدحسین عسگر پور مدیر کل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی، علی نعیمایی مدیر میز تخصصی و جمعی از تولید کنندگان، اساتید و کارشناسان هنری صبح دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ در موزه ظروف کاخ سعدآباد برگزار شد.

در این نشست عسگرپور با بیان اینکه برای نزدیک شدن مردم به حوزه منسوجات سنتی نیازمند ورود شیوه‌های نوین در استفاده از رنگ‌های طبیعی و‌ نخ مرغوب هستیم، افزود: مهمترین بخش فعالیت ما شناسایی چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه نساجی سنتی و ایجاد راهکار با استفاده از ایده و‌ نظر حاضران و تولیدکنندگان است.

او با تاکید بر ایجاد گارانتی و ‌ضمانت تعویض در حوزه منسوجات سنتی، ادامه داد: استاندارسازی و تشکیل کارگروه نظارت بر تولید محصول از اقدامات مهم برای ایجاد همگرایی در آن حوزه خواهد بود.

در ادامه نعیمایی بیان کرد: برای زنده نگه داشتن هنر نساجی سنتی نیازمند ایجاد موزه تخصصی نساجی هستیم.

او افزود: تشکیل صنف مجزا با هدف برند و ‌تجاری‌سازی حوزه منسوجات سنتی گامی موثر در پیشرفت و شناساندن این هنر به جامعه خواهد بود.

مینا خسروی عضو هیات مدیره کانون زنان بازرگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه منسوجات سنتی، گفت: برگزاری این قبیل رویدادها باعث ایجاد روزنه امید برای هنرمندان به‌منظور خلق آثار فاخر خواهد بود.

او افزود: امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه شاهد برگزاری این رویداد در خارج از کشور باشیم.

رقیه حاتمی‌پور مدیرعامل هلدینگ گردشگری فلامینگو ضمن تشکر از برگزاری این رویداد، بیان کرد: حمایت از هنرمندان و دست‌بافته‌های ایرانی وظیفه اصلی همه هموطنان است.

او ادامه داد: هر کدام از این آثار زبان گویای فرهنگ غنی ایران است و برای مشارکت و حضور هر چه بیشتر آحاد جامعه نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتری هستیم‌.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401110495789

برچسب‌ها