تأکید معاون استاندار بر زیباسازی ویژه ورودی‌های خوزستان برای نوروز

سرپرست معاونت عمران استانداری خوزستان گفت: در آستانه دهه مبارک فجر و ماه‌های رجب و شعبان، فرصت خوبی است تا استان خوزستان را آب و جارو و متناسب با شرایط مهیا کنیم تا به گردشگران نوروزی خدمات خوب و مناسبی ارائه شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد خانچی بعدازظهر پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، در حاشیه برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز و راهیان نور خوزستان که باحضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، جمال عامری‌نسب سرپرست معاونت گردشگری خوزستان و نمایندگان کمیته‌های 12گانه عضو این ستاد در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست، شرح وظایف کمیته‌ها توضیح داده و ترتیبات لازم اتخاذ شد.

سرپرست معاونت عمران استانداری خوزستان با بیان این‌که استان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های گردشگری، راهیان نور و سفرهای زیارتی دارد گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی خوبی که خوزستان این روزها دارد، مهمانان بسیار زیادی به استان خواهند آمد که از این‌رو لازم است همه دستگاه‌های استان رسم مهمان‌نوازی را به جا بیاورند.

او افزود: به همه دستگاه‌ها و مجموعه شهرداری‌ها ابلاغ شده تا نسبت به زیباسازی مناطق شهرها اقدام کنند و اماکن و ظرفیت‌های گردشگری از قبیل محوطه‌های تاریخی و دفاع‌مقدس معرفی شوند.

خانچی یادآور شد: اماکن جدیدی که گردشگر به دنبال شناسایی آن‌ها است باید معرفی شوند تا خدمات بهتری ارائه شود.

او همچنین تأکید کرد: همه ورودی‌های استان باید به شکل ویژه‌ای زیباسازی شوند و همه شهرها به ویژه شهرهایی که در مسیر تردد هستند تمهیدات خوبی را بببنند تا معرف فرهنگ و رسوم و زیست‌بوم هر شهرستان باشد.

\"\"

بهسازی‌های معمول در زمان باقی‌مانده تا نوروز تشدید شود

در ادامه دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز خوزستان با بیان این‌که استان در همه شئونات گردشگری، به لحاظ تنوع آب و هوایی و اقلیم، منظرگاه‌ها، طبیعت، وفور آثار تاریخی، بافت‌های تاریخی بسیار ویژه و نیز میراث‌جهانی جزو استان‌های سرآمد محسوب می‌شود افزود: این عوامل در کنار شرایط طبیعی خوب امسال و بارش‌های فراگیری که در استان خوزستان صورت گرفته و همچنین برف و سرمایی که در سایر نقاط کشور حاکم شده باعث شده است تا بر این باور باشیم که امسال خیل عظیمی از هم‌وطنان برای گذراندن تعطیلات و گردشگری به استان سفر کنند.

محمدحسین ارسطوزاده ادامه داد: از طرفی، هماهنگی و اندیشیدن تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به گردشگران نیز موضوعی ضروری است که در ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز به آن پرداخته شد و خوشبختانه جلسه با حضور همه اعضا و نمایندگان کمیته‌های 12گانه برگزار شد و فرمانداران و شهرداران همه شهرستان‌های استان نیز به‌صورت برخط در این جلسه حضور داشتند.

او گفت: در این نشست، مطالب، دغدغه‌ها و نیازمندی‌ها، از امنیت و خدمات‌رسانی به گردشگر گرفته تا نحوه اسکان، تبلیغات و خدمات درون‌شهری و برون‌شهری و نیازمندی‌های گردشگر در اماکن مختلف، به بحث گذاشته و بررسی شدند و اعضا نیز نظرات خود را ارائه کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به این‌که در این جلسه تأکید بر بهسازی فضاهای شهری بود افزود: پاکسازی‌ها و بهسازی‌هایی که در طول سال انجام می‌شوند باید با هماهنگی‌های بین دستگاهی تشدید شود چراکه این هماهنگی موجب خدمات‌رسانی بهتر و رفاه و امنیت گردشگر و در نتیجه ایجاد خاطره خوب از سفر برای گردشگران و هموطنان خواهد شد.

او اضافه کرد: مقرر شد در جلسات آینده همه کمیته‌ها و رؤسای آن‌ها و همچنین فرمانداران، گزارش‌های اقدامات خود از عملکرد و برنامه‌ریزهای انجام شده را در حضور استاندار ارائه دهند.

ارسطوزاده عنوان کرد: امیدواریم ما در اداره‌کل میراث‌فرهنگی به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سفر نیز بتوانیم به نحو شایسته‌ای به وظایف خود عمل کنیم و آنچه در توان‌مان هست بکار ببندیم تا این روزها، که روزهای گردشگری استان است، بخوبی سپری شود و هماهنگی‌های لازم بوجود بیاید.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011106478600

برچسب‌ها