برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و خوشمزه‌بازار در بافق

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و خوشمزه‌بازار در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد،  لیلی رنجبر روز دوشنبه 10 بهمن‌ماه با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و دهه فجر نمایشگاه صنایع‌دستی و خوشمزه‌بازار در محل میدان خان برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه افزایش توانمندی و خودباوری هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان، ایجاد بازار فروش مناسب برای محصولات آن‌ها و همچنین معرفی غذاهای محلی شهرستان بافق است.

رنجبر اظهار کرد: این نمایشگاه در قالب 33 غرفه و در دو بخش صنایع‌دستی و غذای محلی بافق برگزار می‌شود که محصولات هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های سرمه‌دوزی، پته‌دوزی، مینای مس، نقاشی زیر لعابی، نقطه کوبی روی سفال، حصیربافی، منال بافی، بافتنی سنتی و چهل‌تکه دوزی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

همچنین در بخش غذاهای محلی انواع آش‌ها، نان‌ها و غذاهای محلی شهرستان بافق که در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است، ارائه می‌شود.

این نمایشگاه از 11 تا 16 بهمن برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011110104313

برچسب‌ها