بودجه وزارت میراث‌فرهنگی متناسب با ماموریت‌های این وزارتخانه نیست/ ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی و تقویت بخش خصوصی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: بودجه اختصاص یافته به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متناسب با حجم ماموریت‌ها و اهداف این وزارتخانه نیست.

حجت‌الاسلام و‌‌المسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با بیان این مطلب اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که حجم فعالیت‌ها، اهداف و ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار گسترده است، بنابراین به نظر می‌رسد بودجه اختصاص یافته به این وزارتخانه نمی‌تواند پاسخ‌گوی تمام نیازهای این دستگاه باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: با توجه به منابع موجود در لایحه بودجه سال 1402، بودجه سال آینده 40 درصد افزایش داشته که به همین میزان بودجه دستگاه‌‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در سال 1402 افزایش یافته است با این حال بودجه‌ای که برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است باید بودجه‌ای باشد که بتواند ماموریت‌های این وزارتخانه را پاسخ دهد که متاسفانه با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع بودجه‌ای وجود دارد امکان افزایش بودجه این وزارتخانه نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به محدویت‌های منابع در لایحه بودجه یکی از موضوعاتی که می‌تواند به تقویت بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک کند، افزایش درآمدهای اقتصادی این وزارتخانه است.

او گفت: از طرف دیگر افزایش جلب مشارکت‌های مردمی و تقویت مشارکت بخش خصوصی می‌تواند باعث افزایش درآمدهای این وزارتخانه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک دستگاه بزرگ و گسترده است که هر سه حوزه ماموریتی آن دارای اهمیت فراوانی است و از طریق تقویت مشارکت‌های بخش خصوصی می‌تواند درآمدهای اقتصادی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111162294

برچسب‌ها