کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه‌های نگهداری آثار و اشیای تاریخی در همدان برگزار می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با شیوه های نگهداری از آثار و اشیای تاریخی 12 بهمن‌ماه 1401 در همدان برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، سیده مریم سادات موسوی، روز دوشنبه 10 بهمن‌ماه 1401 گفت: مجموعه‌های تاریخی‌فرهنگی همچون شناسنامه، نشانگر هویت تاریخی و ملی ماست که فقدان آن‌ها غیرقابل جبران است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: موزه‌ها و آثار فرهنگی و تاریخی تنها  برای بازدید و گذران اوقات فراغت و آموزش کاربرد ندارند، بلکه این‌گونه اماکن، محل مناسبی برای حفاظت و حراست علمی از نفایس‌ بی‌بدیل هنری و اسناد، مدارک و اشیای علمی و فرهنگی هستند که بر اثر حفاظت از این آثار، امروز در دسترس ما قرار گرفته‌اند.

او افزود: در باستان‌شناسی، برای نگهداری از این‌گونه نفایس فرهنگی ارزشمند از روش‌هایی که در علم حفاظت تعریف شده، استفاده می‌شود تا با کمک آن از خطر نابودی و دستبرد و حتی تخریب در امان بمانند.

موسوی تصریح کرد: به‌همین منظور کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه‌های نگهداری آثار و اشیای تاریخی با حضور  بابک حجتی ساعت 10 صبح در محوطه باستانی هگمتانه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند بصورت رایگان در این کارگاه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011111889411

برچسب‌ها