کارگاه نخ‌ریسی آفرت در هرسین افتتاح شد

در دومین روز از دهه مبارک فجر کارگاه تولیدی نخ‌ریسی آفرت در شهرستان هرسین افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان هرسین و معاونت صنایع‌دستی استان کرمانشاه، به مناسبت دهه مبارک فجر کارگاه بزرگ نخ‌ریسی آهن آفرت در شهر هرسین افتتاح شد.

اردشیر رشیدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین در این خصوص اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ و اشتغال‌زا در شهرستان هرسین است که فعالیت مستمر خود را زیر نظر اداره میراث فرهنگی و،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در سال ۱۴۰۱ شروع کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین، افزود: میزان کل سرمایه‌گذاری این طرح ۴۵ میلیارد ریال است.

او ادامه داد: این طرح از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به مبلغ ۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

رشیدی با بیان اینکه این پروژه با مشارکت صندوق کارآفرینی امید انجام شده است، گفت: میزان اشتغال‌زایی ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفرغیر مستقیم است که با نظارت دستگاه اجرایی شهرستان در حال فعالیت است.

او افزود: این کارگاه با هدف تامین مواد اولیه گلیم بافان شهرستان راه‌اندازی شده است و می‌تواند باعث رونق این صنعت کهن در شهرستان شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهرستان از راه‌اندازی چنین طرح‌هایی که موجب اشتغال‌زایی پایدار در شهرستان می‌شوند، حمایت ویژه می‌کند.

او در خاتمه گفت:  هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران قطب تولید گلیم در غرب کشور است که بیش از ۴ هزار نفر صنعت‌گر ماهر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران در فهرست شهرهای ملی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده‌است و گلیم این شهرستان دارای نشان جغرافیایی بین‌المللی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011113417188

برچسب‌ها