حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رشد صنعت گردشگری طالقان

سرپرست اداره کل ميراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار طالقان در توسعه صنعت گردشگری گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از اصلی‌ترین اقداماتی است که برای توسعه این صنعت در طالقان پیگیری می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، یحیی دارایی روز یکشنبه 16 بهمن 1401 با حضور در شهرستان طالقان ضمن بازدید از تأسیسات گردشگری در نشستی با حضور فرماندار طالقان و معاونان از نزدیک به بررسی چالش‌ها و راهکارها برای رشد گردشگری در این منطقه پرداخت. 

سرپرست اداره کل ميراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: طالقان از جنبه‌های بسیار، به خصوص برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی برای توسعه گردشگری استان اهمیت دارد. 

دارایی با اشاره به اینکه طالقان دارای 84 اثر تاریخی ثبت ملی شده است، افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های مختلف، تاریخی، طبیعی، بومگردی و گردشگری مذهبی طالقان می‌تواند توسعه گردشگری در منطقه را به همراه داشته باشد. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در این سفر نیمروزه به طالقان به همراه فرماندار با چند تن از سرمایه‌گذاران ملاقات کرد و در خصوص رفع 20 مورد از مشکلات احصاء شده دستورات لازم را به معاونان خود ابلاغ کرد. 

دارایی با بیان اینکه طالقان همه زمینه‌های گردشگری را در فصول گرم و سرد سال دارد، اظهار کرد: حدود 25 مورد هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و اقامتگاه بومگردی در این شهرستان برخی زیرساخت‌های گردشگری شهرستان را تشکیل می‌دهند که نیاز به تقویت دارد.

در این جلسه فرماندار طالقان نیز با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل شهرستان طالقان در زمینه بومگردی و طبیعت‌گردی از ثبت سه اثر ناملموس از جمله شیوه خوشنویسی شکسته نستعلیق درویش عبدالمجید طالقانی، مرجو خورش و آیین نوروزک در فهرست میراث ناملموس ملی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011116537932

برچسب‌ها