توسعه گردشگری استان‌های غرب کشور را از دیگر صنایع بی‌نیاز می‌کند/ میراث‌فرهنگی بهترین راه برای معرفی تاریخ و فرهنگ کشور

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری می‌تواند استان‌های غرب کشور از بسیاری از صنایع دیگر بی‌نیاز کند.

سارا فلاحی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان کرمانشاه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در گفت‌و‌گو با میراث‌آریا اظهار کرد: استان‌های غربی و کُردنشین به‌واسطه قرابت و اشتراکات فرهنگی زیادی که با یکدیگر دارند، باید به‌عنوان نمونه‌های ‌اصیل تاریخی در کنار یکدیگر قرار گیرند تا به‌عنوان یک گرانی‌گاه و مرکز میراث‌فرهنگی و گردشگری معرفی شوند. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، افزود: بهترین راه برای معرفی تاریخ و فرهنگ این استان‌ها تمرکز بر روی همین حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری است. 

او افزود: استان کرمانشاه یکی از کهن‌ترین استان‌های تاریخی کشور با پیشینه کهن است و به‌ همین واسطه در مجلس شورای اسلامی روی بحث محور گردشگری غرب کشور برنامه‌ریزی‌ و مذاکرات زیادی انجام داده‌ایم.

فلاحی گفت: برای معرفی هرچه بهتر غرب کشور نیازمند هم‌افزایی مدیران و نمایندگان دو استان تاریخی ایلام و کرمانشاه هستیم تا یک اتفاق مهم تاریخی را رقم بخورد. 

او افزود: اگر ما در این حوزه فعالیت کنیم نه تنها در کشور بلکه در دنیا می‌توانیم خدمات عالی در زمینه گردشگری ارائه دهیم. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: توسعه گردشگری می‌تواند استان‌های غرب کشور از بسیاری از صنایع دیگر بی‌نیاز کند. 

او گفت: معرفی استان‌های ایلام و کرمانشاه به‌واسطه گردشگری می‌تواند باعث تولید ارزش افزوده و ثروت را برای این دو استان و کشور شود.

فلاحی در خاتمه اظهار کرد: تمرکز بر روی گردشگری می‌تواند استان های غربی را توسعه و باعث رفع بیکاری و ایجاد اشتغال شود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111941716

برچسب‌ها