برگزاری ورکشاپ ملیله‌کاری زنجان در سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از برگزاری ورکشاپ ملیله‌کاری در غرفه استان زنجان در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر تأکید کرد: در دومین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران اظهار کرد: هنرمندان ملیله کار زنجانی ورکشاپ فاخر ملیله‌کاری زنجان را در سه غرفه این استان واقع در سالن ۴۱ و ۲۷ به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: برگزاری ورکشاپ زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله یکی از ورکشاپ‌هایی است که چهار روز در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران در حال برگزاری است. این رویداد آموزشی با هدف آشنایی بهتر شرکت‌کنندگان با مبحث ملیله است و سه غرفه ملیله کاری در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی حضور دارند.

او با بیان اینکه زنجان یکی از شهرهای مستعد در حوزه صنایع‌دستی به‌شمار می‌رود، افزود: با توجه به اینکه ملیله زنجان یکی از رشته‌های اصیل صنایع‌دستی است، پروسه فعالیت در این صنعت کاملاً دستی انجام شده و هیچ‌گونه روند صنعتی روی آن اعمال نمی‌شود.

صفوی تصریح کرد: بعد از ثبت جهانی ملیله، مهم‌ترین وظیفه ما معرفی این هنر اصیل به دنیا است و سازمان جهانی صنایع‌دستی نیز این انتظار را از ما در زمینه معرفی، بازاریابی، تبلیغات، آموزش و توسعه ساخت و به‌ویژه اصیل نگه داشتن این هنر دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011119931658

برچسب‌ها