هدف از برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی انتقال تجربیات و تقویت دیپلماسی عمومی است

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، آموزش، انتقال تجربیات، رونق کسب و کار و کارآفرینی بوده و نقش مهمی در دیپلماسی عمومی دارد.

علی دارابی، در حاشیه بازدید از غرفه آذربایجان غربی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین دوره برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی هستیم که پس از چند سال کرونایی امسال با حضور نمایندگانی از همه استان‌های کشور و حضور بیش از 47 کشور در حال برگزاری است.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: امروزه استکبار جهانی با ایران‌هراسی سعی دارد تا نگاه مردم دنیا را نسبت به ایران تغییر دهد اما وقتی نمایشگاهی در این سطح و برای چندین سال متوالی برگزار می‌شود نشان‌دهنده فرهنگ غنی و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری ایران است.

او ادامه داد: درواقع پیام نمایشگاه صلح و دوستی و پیوند ملت‌ها است و این پیام از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به سراسر جهان را مخابره کند.

دارابی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه انقلاب و دفاع مقدس بوده است، گفت: این استان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و تاریخی داشته و دو اثر ثبت جهانی قره‌کلیسا چالدران و تخت سلیمان تکاب در سطح بین‌المللی شناخته شدند.

قائم‌مقام و معاون میراث‌فرهنگی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تمجید از غرفه آذربایجان غربی برای حضور پرقدرت در نمایشگاه تصریح کرد: این استان نمایندگان خوبی را در حوزه‌های مختلف گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در این دوره از نمایشگاه را دارد.

او خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دروازه ورود به اروپا بوده و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد تا با جذب سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری ویژه در این استان داشته باشد و در حال حاضر نیز انجام سرمایه‌گذاری‌ها در این استان نویدبخش روزهای خوبی برای آذربایجان غربی است.

دارابی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری در آذربایجان غربی از جمله اولویت‌ها وزارت‌خانه بوده و حمایت‌های لازم در این حوزه نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401112037855

برچسب‌ها