بازدید رئیس شورای اسلامی و سرپرست شهرداری رشت از غرفه استان گیلان

رئیس شورای اسلامی و سرپرست شهرداری رشت از غرفه استان گیلان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بازدید کرد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ کارگرنیا رییس شورای اسلامی رشت و نصرتی سرپرست شهرداری رشت از غرفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بازدید کردند.

کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان برای برپایی باشکوه غرفه استان گیلان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و استفاده از صنایع‌دستی استان بویژه هنر اصیل و برتر رشتی‌دوزی جهت تزیین غرفه گیلان، از آمادگی کامل شهرداری رشت جهت ثبت هنرهای سنتی و اصیل استان بویژه شهر رشت خبر داد.

در ادامه ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در حاشیه این بازدید بر اهمیت نقش شهرداری رشت در توسعه گردشگری و ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در استان تاکید کرد.

 توجه به صنایع‌دستی و هنرهای اصیل استان گیلان مانند رشتی‌دوزی که بعنوان یک هنر اصیل و کهن متعلق به شهر رشت و استان گیلان از دیگر موضوعاتی بود که مطرح گردید و با توجه به تعامل و هماهنگی شهرداری رشت و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در جهت ثبت جهانی این اثر ماندگار در مراحل پایانی خود است.

ولی جهانی در ادامه خاطرنشان کرد در خصوص ثبت جهانی رشتی‌دوزی با پیگیری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ارزیابان یونسکو از هفته اول اسفند ماه سال جاری در رشت حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011120709789

برچسب‌ها