معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌‌دستی استان‌ها در راهپیمایی 22 بهمن / تجدید بیعت مدیران و کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی با آرمان‌های انقلاب اسلامی

هم‌زمان با فرا رسیدن یوم‌الله 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استان‌های مختلف کشور با حضور در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خیابان آزادی تهران، به معرفی ظرفیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خود پرداختند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز مراسم یوم‌الله 22 بهمن، جمع کثیری از مدیران، معاونان، کارشناسان و کارکنان بخش‌های مختلف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

مدیران و کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توجه به قرارگرفتن این وزارتخانه در خیابان آزادی و در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، با برپایی غرفه‌های مختلف و نیز اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این مراسم مشارکت کرده و همراه با آحاد مردم ایران ضمن معرفی توانمندی‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های مختلف استان‌های گوناگون کشورمان، بر تداوم راه شهدا و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند.

استان‌های مختلف کشورمان نیز با برپایی غرفه‌های گوناگون از جمله صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی محلی به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان خود در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداختند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گروه‌های مختلف از 31 استان کشور در 31 نقطه از مسیر راهپیمایی تهران حضور دارند که این استان‌ها با پوشش اقوام در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند و ضمن اجرای آیین‌های سنتی خود، به معرفی  و عرضه محصولات صنایع‌دستی می‌پردازند.

استان‌های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و آذربایجان شرقی با برپایی غرفه‌هایی در جلوی درب اصلی وزارتخانه در خیابان آزادی به معرفی صنایع‌دستی، آثار فرهنگی تاریخی، ظرفیت‌های گردشگری و هنرهای سنتی و نیز میراث ناملموس و آیین‌های گوناگون استان خود می‌پردازند.

  غرفه نقاشی کودک یکی دیگر از غرفه‌هایی است که به همت این وزارتخانه در خیابان آزادی تهران برپا شده است. ضمن این که با همکاری شبکه جام جم  ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «شکوفه باران» با موضوع کودکان برگزار شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با برپایی غرفه ای به پذیرایی از راهپیمایان 22 بهمن پرداخت.

تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی استان تهران نیز با حضور در حیاط مرکزی این وزارتخانه و با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی به معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان تهران پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011122622848

برچسب‌ها