هنرمندان صنایع‌دستی سهم ایران در بازارهای جهانی را افزایش می‌دهند/ ابلاغ دستور رئیس‌جمهوری برای احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی در تمام شهرها

وزیر کشور گفت: هنرمندان صنایع‌دستی تلاش می‌کنند ایران سهم بیشتری از بازارهای جهانی داشته باشد و این موضوع قطعا امکان‌پذیر است.

احمد وحیدی در گفت‌و‌گو با میراث‌آریا گفت: ما باید در سبک زندگی خودمان چیزی را تعریف و ترویج کنیم که به مذاق ایرانیان خوش می‌آید و در کشورمان خیلی طرفدار دارد. 

وزیر کشور ادامه داد: ما به همه شهرداری‌ها ابلاغ می‌کنیم که جاهایی را به عنوان بازارچه‌های صنایع‌دستی در نظر بگیرند تا همه مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

وحیدی افزود: سی.و ششمین نمایشگاه ملی صنایع.دستی، نمایشگاه خوب و پر مخاطبی بود که بر ترویج استفاده از صنایع‌دستی و استفاده از آن  تاکید شد. توجه و اهمیت به صنایع‌دستی باعث گسترش اقتصاد کشور می‌شود، بر روی فرهنگ تاثیر مثبت دارد و می‌تواند تعداد افرادی را که به سمت خلق محصولات صنایع دستی می‌روند، افزایش دهد.

او افزود: هم‌اکنون سهم ما از بازارهای جهانی صنایع دستی ۵ صدم درصد و بسیار کم است. در سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی مشخص بود که برخی از هنرمندان و غرفه‌داران این نمایشگاه تلاش می‌کنند سهم ایران از بازارهای جهانی صنایع دستی را افزایش بدهند و حداقل به نیم درصد یعنی ده برابر اندازه فعلی برسانند. ما امیدواریم که آنها موفق شوند و به هدف نهایی و تعریف شده‌شان برسند.

وزیر کشور بیان کرد: ما هم‌اکنون در واقع به دنبال این هستیم که در سطح روستا، ده‌یاران ما و در سطح شهر، شهرداران ما، بخشداران و فرماندارانمان قیام کنند و به دنبال توسعه صنایع‌دستی باشند تا ما بتوانیم سهم لازم را از بازارهای جهانی داشته باشیم. تولید صنایع دستی در اقصی نقاط کشور رواج دارد و این هویت اصیل ما را در سراسر کشور احیا می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011122761768

برچسب‌ها