اهدای الواح شهرهای ثبت ملی صنایع‌دستی کرمان به استاندار

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به نشست وزرای کشور و میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استانداران سراسر کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: در این نشست، لوح چهار شهر ثبت ملی صنایع‌دستی به استاندار کرمان اهدا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی شنبه 21 بهمن‌ماه 1401 اظهار کرد: استاندار کرمان، لوح‌ ثبتی شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی، راور به عنوان شهر ملی قالی، قلعه‌گنج به عنوان شهر ملی حصیربافی و شهربابک به عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را از وزیر کشور و میراث‌فرهنگی دریافت کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: سال گذشته استان کرمان بیشترین شهرهای ثبت ملی صنایع‌دستی را در کشور به خود اختصاص داد به طوری‌که چهار شهر مذکور به صورت قطعی ثبت شدند و راین نیز به عنوان شهر ملی چاقوسازی در حال بررسی است.

او ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه غرفه استان کرمان میزبان تعداد زیادی از مسئولان کشوری بود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌‌دستی ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011123459410

برچسب‌ها