هماهنگی کامل مدیران برای ارائه خدمات مطلوب در نوروز/ بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی‌های گیلان دایر شود

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان گفت: مدیران، مسئولان دستگاه‌‎های مربوطه و فرمانداران هماهنگی و همکاری لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی را داشته باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان؛ عصر چهارشنبه 26 بهمن ماه 1401 اولین جلسه سامان‌دهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز 1402 با هدف بررسی ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز با حضور  استاندار گیلان و مدیران اجرایی دستگاه و روسای کمیته عضو ستاد در محل استانداری گیلان برگزار شد.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با ارائه شرح وظایف کمیته‌های ستاد خدمات سفر به لزوم استفاده از تجارب کسب ‌شده برای برنامه‌ریزی در آینده برای رسیدن به اهداف و استقبال از گردشگران ورودی به شهرستان تاکید کرد.

در ادامه استاندار گیلان نیز بابیان این مطلب که هدف از تشکیل ستاد اجرائی خدمات سفر توسعه گردشگری ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران است، گفت: اولویت اصلی ما در بحث سفرهای نوروزی اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا و حفظ سلامتی مردم استان و سایر هم‌وطنان است و برای استقبال و حضور مسافران نوروزی به استان گیلان باید آمادگی لازم را داشته باشیم و میزبان خوبی برای آنان باشیم، بنابراین ضمن تعریف وظایف دستگاه‌های خدمات سفر در یک ستاد، با همکاری همدیگر کارها و اقدامات لازم انجام شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: برای آنکه میزبان خوبی باشیم باید ضمن تعریف وظایف دستگاه‌های خدمات سفر در یک ستاد با همکاری همدیگر اقدام موثر انجام شود.

او با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و ورود مسافر در ایام‌های مختلف از جمله تابستان و نوروز اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد این استان شده و ۴۲ میلیون نفر اقامت انجام گرفت از این‌رو باید از هم‌اکنون برای حضور مسافران نوروزی اقدامات و برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح ظرفیت‌های گردشگری استان خاطر نشان کرد: ضروری است ست تا ضمن برگزاری جلسه استانی خدمات سفر نوروزی، در همه شهرستان‌ها جلساتی با همین موضوع از سوی فرمانداران تشکیل و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

عباسی با تاکید بر حضور همه فرمانداران در جلسات استانداری از جمله خدمات سفر نوروزی اظهار کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی بویژه در جلسات تصمیم‌سازی که با حضور استاندار برگزار می شود دارای اهمیت است و باید مسئولان بویژه فرمانداران در آنها به موقع و اثربخش حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه فرمانداران باید از ظرفیت شهرداران در بخش های مختلف استفاده کنند و با تاکید بر فراهم کردن فضایی زیبا برای مسافران نوروزی در مناطق مختلف استان گیلان استفاده کنند، خاطر نشان کرد: موضوع مبلمان و فضاسازی شهری توجه شود، مسافران به گیلان، مهمانان ما هستند بنابراین باید شرایط خوب گردشگری را برای آنان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات مطلوب و میزبانی خوب از مسافران نوروزی به استان، باید طوری برنامه‌ریزی شود که آرامش شهروندان و روستائیان در مناطق مختلف استان حفظ شده و میزبانی مطلوبی صورت پذیرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر ضرورت و توجه جدی نظارت بر قیمت کالاها در ایام نوروز خاطر نشان کرد: توزیع آرد برای نانوایی ها نیز باید برنامه‌ریزی و مدیریت شود تا مشکلی برای شهروندان و مسافران در گیلان ایجاد نشود.

استاندار گیلان ضمن تاکید بر آمادگی کامل هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی در تمام ایام به ویژه در نوروز اظهار کرد: این دستگاه‌‌های امدادی باید از امکانات لازم برخوردار باشند تا در صورت ارائه خدمات دچار مشکل نشود.

بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی های گیلان دایر شود

او با تاکید بر ضرورت طراحی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی های گیلان در ایام نوروز بنا به دستور رئیس جمهوری، خاطر نشان کرد: در این بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها صنایع‌دستی و محصولات مختص گیلان به نمایش گذاشته و عرضه شود.

عباسی به فرمانداران در خصوص راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها تاکید کرد و  ادامه داد: نه تنها در ورودی‌های استان، بلکه برای معرفی آداب و رسوم، صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و نیز محصولات تولیدی بومی نظیر چای، کلوچه و ... باید نمایشگاه‌ها فصلی و دائمی در نقاط مختلف بویژه در مراکز شهرستان‌ها دائر شود.

نماینده عالی دولت همچنین بر رعایت شئونات اسلامی عفاف و حجاب به ویژه در اماکن عمومی و دولتی تاکید کرد و اظهار کرد: کشور ایران اسلامی قانون دارد، حریم ها باید حفظ و رعایت شود.

قدردان مردم بانجابت و مهربان باشیم

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما باید قدر مردم را بدانیم، اظهار کرد: مردم با نجابت و مهربان هستند، آنان با تحمل سختی ها، بر مبانی اعتقادی خود محکم ایستاده اند ما  باید برای رسیدگی و رفع دغدغه ها و مشکلات آنان پیش‌قدم باشیم.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان عضو ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز در خصوص میزان آمادگی و چگونگی اقدامات اجرایی برای ارتقای این خدمات گزارش ارائه  دادند.

گزارش مدیران دستگاه‌های گیلان برای خدمات سفر نوروزی

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های عضو خدمات سفر مطالبی در ارتباط با آمادگی های شان در ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی بیان کردند ضمن اینکه عنوان شد: ۲۸۵ مجتمع اقامتی و هتل آپارتمان برای پذیرایی از مسافران نوروزی در گیلان آماده شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این جلسه با ارایه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های نوروز ۱۴۰۲ گفت: این سازمان به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ایام خاص از جمله نوروز برنامه های نظارتی را پیش بینی و اجرا می کند.

تیمور پورحیدری با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با تعزیرات حکومتی برای اجرای گشت‌های مشترک اظهار کرد: برگزاری جلسات توجیهی با اتحادیه قنادان، میوه و تربار و توزیع اقلام پرمصرف و مورد نیاز و نیز تعیین قیمت از جمله دیگر برنامه‌هاست.

او نظارت بر بازار میوه نوروزی و اقلام پرمصرف توسط اتحادیه‌های مربوطه را از دیگر برنامه ریزی عنوان کرد و افزود: چهار اکیپ تخصصی در استان و ۱۵ اکیپ در شهرستان‌ها و تشکیل اکیپ های سیار با حضور روسای شعب از دیگر برنامه‌ها است.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان نیز گفت: این مرکز با ۷۸ پایگاه شهری و جاده‌ای با بیش از یکصد دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد و ۶ دستگاه موتور آمبولانس برای خدمات رسانی در ایام نوروز آماده است.

 جمشید محمدی با بیان اینکه تمامی پایگاه‌ها به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات هستند، اضافه کرد: برای منطقه آزاد انزلی نیز یک دستگاه موتور آمبولانس برای خدمات رسانی در این ایام در کنار سایر دستگاه های امدادرسان در نظر گرفته شده‌ است.

او با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اورژانس بانوان برای اولین بار در رشت ابراز امیدواری کرد تا این پایگاه در سایر شهرستان های استان گیلان افتتاح شود.

پایگاه‌های هلال احمر گیلان برای امدادرسانی در نوروز افزایش یافت

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به آمادگی این جمعیت در ۱۷ شعبه و ۳۱ پایگاه و پست امداد و نجات برای امدادرسانی احتمالی در نوروز گفت: تعداد پایگاه‌های هلال احمر را از ۲۵ پایگاه به ۳۱ مورد افزایش داده‌ایم.

سیاوش غلامی اظهار کرد: علاوه بر این، یک فروند بالگرد، یک تیم واکنش سریع و تیم آنست "سگ‌های جستجوی نجات" آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی و هم استانی‌ها هستند.

او با اشاره به آمادگی ۵۰۰ نیروی جمعیت هلال احمر در این ایام و با بیان اینکه عمده آنان داوطلبان و جوانان هستند، بیان کرد: شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه‌روز در مرکز کنترل عملیات آماده پاسخ‌گویی به هموطنان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در این جلسه ضمن گزارشی از آمادگی ۲۵ بیمارستان دولتی، ۱۱ بیمارستان خصوصی، مراکز بهداشتی و جامع سلامت، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات در نوروز ۱۴۰۲ گفت: کشیک آزمایشگاه‌ها قبل از تعطیلات نوروز فعال خواهد بود.

 فردین مهرابیان اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در ایام نوروز بر اماکن تهیه و توزیع موادغذایی و سایر اماکن نظارت خواهند داشت و نظارت‌ها در این ایام تشدید خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز با بیان اینکه پروژه‌های ایمن‌سازی راه‌ها در استان مورد تاکید است، گفت: جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز از تاریخی که اعلام خواهد شد تا پایان نوروز در دستور کار است.

غلامعلی نیک‌فهم اظهار کرد: ضروری است تا در ورودی جنوب استان گیلان در رودبار جلسات ویژه‌ای برگزار شود تا پیک ترافیک در نوروز به خوبی مدیریت شود.

تسریع در رفع نقص و ایمن‌سازی محورهای پرتصادف گیلان شامل رشت به لنگرود، تالش به آستارا، لنگرود به چابکسر، سنگر به سیاهکل، جاده قدیم امام زاده هاشم تا رودبار و آستارا به اردبیل تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی، ایمن سازی و کاهش سرعت در محدوده ۳۰ کیلومتر شهرها، بازدید و نظارت بر وضعیت سلامت رانندگان و وسایل نقلیه حمل مواد خطرناک و سوخت از تاکیدات این جلسه بود.

در خاتمه این جلسه، از لباس سنتی راهنمایان موزه میراث روستایی در ایام نوروز، نرم افراز گیلان گردی و نیز جانمایی و نقشه بوم‌گردی استان با حضور عباسی استاندار و نیز معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401112670950

برچسب‌ها