73 قلم شیء تاریخی قاچاق در نهاوند همدان کشف‌وضبط شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: 73 قلم انواع شیء تاریخی و بدلی قاچاق در نهاوند کشف‌و‌ضبط شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  سرهنگ احمد خدامرادی، روز چهارشنبه 26 بهمن‌ماه بیان کرد: در پی گزارش‌ واصله از سوی پلیس آگاهی شهرستان نهاوند و یگان حفاظت مبنی بر کشف تعدادی شی‌ء مشکوک به عتیقه‌ در منزل شخصی در منطقه دوخواهران بلافاصله نیروهای یگان به محل اعزام شدند.

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: پس از حضور در محل، 73 قلم شی‌ء تاریخی و تقلبی توسط این یگان ضبط و متهم همراه با پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

او ادامه داد: طی کار کارشناسی کارشناسان اداره‌کل ، در بین اشیای مکشوفه 11 قلم شیء تاریخی، 11 قلم شیءبدل و تعدادی هم آثار معاصر و فاقد ارزرش تشخیص داده شدند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه متهم به‌ وسیله این اشیا قصد کلاه‌برداری از افراد را داشته است، اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌ غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی همدان گزارش دهند و ما را در حفاظت و پاسداری از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011126889885

برچسب‌ها