بخشی از قلعه تاریخی فرادنبه چهارمحال و بختیاری فروریخت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حجم بالای بارش برف سنگین در استان گفت: به‌دنبال این بارش‌ها بخشی از قلعه تاریخی فرادنبه شهرستان بروجن فرو ریخت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان شامگاه پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر تأکید کرد: حجم بالای برف ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر باعث تخریب قسمتی از قلعه ضرغام‌السلطنه شد و اکنون با شهرداری فرادنبه برای جمع‌آوری آوار به‌منظور جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان هماهنگی شده است.

او افزود: با توجه به شدت بارش‌ها و شرایط کنونی بروز آسیب جدی به بخش‌هایی از اندرونی و سردر قلعه تاریخی فرادنبه شهرستان بروجن دور از انتظار نیست.

جیلان هزینه مورد نیاز برای حفظ وضعیت کنونی و مقاوم‌سازی قلعه تاریخی ضرغام‌السلطنه فرادنبه را ۱۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: مرمت کامل این بنای تاریخی ارزشمند حداقل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او یادآور شد: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری دعوت می‌شود برای مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی واجد شرایط چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011127748130

برچسب‌ها