هنرمند صنایع‌دستی مشهدی در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) آرام گرفت

استاد پیشکسوت محمود پسران قصابان هنرمند صنایع‌دستی در رشته سوزندوزی دار فانی را وداع گفت و با حضور هنرمندان، هنردوستان و مدیران اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی استاد محمود پسران قصابان متولد 1324 در قوچان است که همزمان با فراگیری نقاشی، سوزن‌دوزی مینیاتوری را فراگرفت و آثار ارزشمند این هنرمند در نمایشگاه‌های گروهی داخلی و خارجی از جمله کشورهای قطر، پاکستان، بنگلادش، ترکمنستان ودیگر کشورها به نمایش گذاشته شده است.

یکی از ویژگی‌های آثار استاد قصابان این است که بیشتر آثار سوزن دوزی استاد محمود پسران قصابان در قالب محتوای دینی است

مراسم نکوداشت محمود پسران قصابان" استاد پیشکسوت صنایع دستی سوزن دوزی سال ۱۳۹۸ در موزه بزرگ خراسان توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برگزار و کاشی ماندگار در سردر منزل اش نصب شد.

استاد محمود پسران قصابان شب گذشته دارفانی را وداع گفت، پیکر استاد قصابان امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۱ با حضور سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و دیگر مدیران این اداره کل و تعدادی از هنرمندان و هنر دوستان پس از طواف در حرم مطهر رضوی در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

پیام تسلیت مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در پی درگذشت حاج محمود قصابان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درگذشت حاج محمود پسران قصابان، استاد یگانه سوزن‌دوزی را طی پیامی تسلیت گفت.

متن پیام سیدجواد موسوی به شرح زیر است:

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است/ دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ

کـلُّ مَـنْ عَـلـیـهـا فَـان وَ یـبـقَـی وَجْـهُ رَبَّـک ذوالـجـلالِ والاکـرامِ 

خبر تاسف برانگیز و جانسوز درگذشت حاج محمود قصابان، استاد یگانه سوزن‌دوزی، ما و جامعه هنری استان خراسان رضوی را در بهتی عظیم فرو برد. مرحوم محمود قصابان از سرآمدان بی‌بدیل هنر سوزن‌دوزی در ایران بود . آثار نفیس او که با فرهنگ اسلامی گره خورده و به طور اخص بازتاب دهنده فرهنگ رضوی و باورهای مردم آفتاب و شریعت است تا ابد در ذهن و جان هنر و هنردوستان  زنده خواهند ماند.

اینجانب درگذشت این چهره ماندگار میراث ‌فرهنگی درگذشت ایشان را به خانواده ارجمند و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند رحمان برای شادی روح آن مرحوم مغفور طلب آمرزش و رستگاری دارم و برای بازماندگان و آشنایان صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011127770677

برچسب‌ها