جشنواره سرو سیمین7، میراث صنایع دستی را حفظ می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۷) نشان می‌دهد صنایع‌دستی توانسته است میراث خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی طلوعی در حاشیه برگزاری این جشنواره افزود:  نسل جوان در هفتمین جشنواره بین المللی صنایعدستی و هنرهای سنتی فجر، جلوه نمایی کرده و همسنگ نسل قدیم ارزش این هنر را درک کردند. این نشان می‌دهد حوزه صنایع دستی ما توانسته ارث و میراثی که به دست آورده را حفظ کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از این جشنواره، گفت: آنچه بیشتر از هر چیز در این جشنواره جلوه گری می کند، تبدیل نسلی در بحث صنایع دستی بود؛ یعنی نسل جوان ما کاملا همسنگ نسل قدیم جلوه نمایی کردند.

او افزود: در این جشنواره ما بازی رنگ را دیدیم که این رنگ ها چشم نوازی می کردند. بازی هنر دست و بازی خلاقیت را مشاهده کردیم که به صورت حرفه ای دیده هر بیننده ای را به سوی خود می کشد. 

طلوعی ادامه داد: نسل جوان در اینجا چنان جلوه نمایی می کنند که من به شعف و شور رسیدم و خدا را شاکر هستم که صنایع دستی ما توانسته ارث و میراثی را که به دست آورده، حفظ کند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی توانسته این هنر را به زبان ادبیات امروز تبدیل کند و بهترین رویکرد برای فضای بین المللی همین رویکرد ادبیات است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011128761794

برچسب‌ها