برگزاری کارگاه آموزش صنایع‌دستی با حضور مشاور وزیر گردشگری فلسطین

کارگاه آموزشی صنایع‌دستی با عنوان «حفظ صنایع‌دستی، حفظ هویت فلسطین» در پنجمین روز از برگزاری هفتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین هفت) برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این کارگاه با حضور اساما استیتی مشاور وزیر گردشگری و مدیرکل توسعه گردشگری کشور فلسطین برگزار شد و او در این کارگاه گفت: در فلسطین صنایع‌دستی ارتباط مستقیم با گردشگری و جذب توریست دارد.

او ادامه داد: صنعت سرامیک از 400 سال گذشته نقشی پر رنگ در زندگی مردم فلسطین داشته و  تاکنون بیش از ۳۰۰ کارگاه تولید صنایع‌دستی از سرامیک در شهرهای مختلف کشور فلسطین فعالیت دارند.

استیتی افزود: معاملات زیتون یکی دیگر از نمادها و‌محصولات مهم فلسطین بوده که از چوب درخت زیتون محصولات صنایع‌دستی تولید می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی علاوه بر سرامیک و احجام چوبی از صدف دریایی برای تولید جعبه‌های تزئینی در قالب صنایع‌دستی استفاده می‌شود.

او خاطرنشان کرد: هنرمندان و صنعتگران در کشور فلسطین اجازه برپایی نمایشگاه و‌ عرضه محصولات صنایع‌دستی را ندارند و‌به همین منظور ۱۸ نمایشگاه در کشورهای مختلف برای نمایش محصولات و آثار هنرمندان فلسطینی برپا شده است.

او در پایان ضمن تاکید بر غنی بودن فرهنگ ایران در حوزه صنایع‌دستی گفت: ایران کشوری بزرگ و قابل احترام است و امیدوارم در آینده گردشگران بیشتری از فلسطین به ایران سفر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 14011130622913

برچسب‌ها