پایش تمامی پل‌های تاریخی اصفهان پس از سیلاب اخیر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایش تمامی پل‌های تاریخی اصفهان پس از سیلاب اخیر زاینده‌رود خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی امروز 2 اسفندماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی ستاد بحران استانداری اصفهان مبنی بر بروز سیلاب در زاینده‌رود و در محدوده شهر اصفهان و شرق استان، گروهی متشکل از کارشناسان میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت، مأموریت پایش 5 پل تاریخی داخل شهر اصفهان را به اتمام رساندند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این سیلاب از عصر روز پنجشنبه 28 بهمن‌ماه به شهر اصفهان رسید که تا روز گذشته نیز ادامه داشت.

او تصریح کرد: با در نظر گرفتن این نکته که طی سالیان گذشته دچار خشکسالی‌های متعددی بودیم و آب زاینده‌رود فقط در زمان‌های خاص طی این مدت طولانی در داخل شهر جریان داشته، کارشناسان با در نظر گرفتن لزوم پایش پایه‌های پل‌های تاریخی که طی سال‌های گذشته تحت تأثیر تنش‌های آبی زاینده‌رود قرار داشتند، در مدت 3 روز سیلابی بودن زاینده‌رود، پایه‌های پل‌های تاریخی اصفهان را به ترتیب از محور غرب به شرق، شامل پل‌های تاریخی مارنان، سی‌وسه‌پل، پل جوئی، پل خواجو و پل شهرستان مورد پایش قراردادند که خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز آسیب در پایه‌ها و بدنه‌های این پل‌های تاریخی گزارش نشده است.

ایزدی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به بارش‌های نسبتا مناسب در حوزه آبریز زاینده‌رود، شاهد جریان مناسب و دائمی این رود تمدن‌ساز در محدوده شهر اصفهان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120223663

برچسب‌ها