استقبال از جشنواره اقوام و نمایشگاه صنایع‌دستی در امیدیه خوزستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امیدیه از برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه دستاوردهای هنرمندان صنایع‌دستی و جشنواره اقوام در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، صادق شیخی سه‌شنبه دوم اسفندماه 1401 ضمن قدردانی از همه افرادی که در اجرای هرچه باشکوه‌تر این رویداد همکاری داشتند، گفت: برنامه نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره اقوام در شهرستان امیدیه که به همت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری، امور فرهنگی این حوزه، انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی آسک و دیگر فعالان فرهنگی شهرستان برگزار شد، به گواه بازدیدکنندگان، به‌عنوان یکی از پربازدیدترین جشنواره‌های سال‌‌های اخیر بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امیدیه افزود: در این رویداد 20 غرفه به ارائه تولیدات صنایع‌دستی، عرضه غذاهای محلی، نمایش آثار تاریخی، صنعتی و جاذبه‌های گردشگری همراه با معرفی دستاوردهای شرکت و بسیج شهداء پرداختند. در کنار این بخش، حضور گروه‌های اقوام، برپایی سیاه‌چادر و اجرای برنامه‌های آیینی و موسیقی از دیگر بخش‌های قابل توجه این نمایشگاه بود.

او ضمن اشاره به این موضوع که این فعالیت مشترک، ممکن است سرآغاز اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای اتحاد اقوام و عشایر و همچنین حمایت از کارآفرینان و صنعتگران باشد، تصریح کرد: یکی از بخش‌های قابل توجه در این رویداد، برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی با هنر و دست‌ساخته‌های صنعتگران ایرانی بود که باتوجه به حضور مدیران شرکت نفت و گاز آغاجاری و معاون توسعه و منابع انسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، باعث دلگرمی هرچه بیشتر صنعتگران و هنرمندان حاضر در این رویداد شد.

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011202478679

برچسب‌ها