بازار تاریخی اراک در جریان بارش‌های اخیر آسیب ندید

معاون میراث‌فرهنگی استان مرکزی گفت: در بارش برف پایان هفته گذشته در اراک، اگر بام بازار تاریخی برف‌روبی نمی‌شد، حتما به بنا آسیب وارد می‌شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسین محمودی، امروز سه‌شنبه  دوم اسفند 1401 با تاکید بر اینکه در بارش برف اخیر در استان مرکزی، هیچ یک از بناهای تاریخی استان دچار آسیب یا تخریب نشد، اظهار کرد: یکی از طاق‌های بازار تاریخی اراک از سمت خیابان محسنی دچار آسیب شد که اداره کل میراث‌فرهنگی استان به سرعت نسبت به رفع خطر اقدام کرد. در آینده‌ای نزدیک عملیات مرمت این طاق انجام خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان مرکزی با اشاره به اهمیت بازار تاریخی اراک، گفت: با توجه به این اهمیت، در حین و پس از بارش به سرعت عملیات برف‌روبی بام بازار توسط چندین کارگر به روش سنتی انجام شد و ۵۰ درصد از کسبه بازار نیز در عملیات برف‌روبی کمک کردند.

محمودی تصریح کرد: در شرایط بارش اخیر، در قسمت‌های اصلی مانند راسته اصلی، امکان آسیب به بنای بازار بسیار بالا بود و اگر برف‌روبی انجام نمی‌شد حتما در آینده‌ای نزدیک به بنا آسیب‌های جدی وارد می‌شد.

او افزود: در حال حاضر وضعیت بازار به لحاظ ایمنی و امنیتی در شرایط مطلوب قرار دارد، البته چندین نقطه از بازار نیازمند مرمت است که اداره کل اقدام به برآورد مالی برای مرمت کرده است که پس از اتمام فصل سرما، اقدامات لازم را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401120272220

برچسب‌ها