کارگاه الماس تراش روی مس در زنجان افتتاح شد

کارگاه آموزشی و تولیدی تراش روی مس در در مرکز آموزش مهارت، کارآفرینی و اشتغال شهید رجایی افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی 4 اسفندماه 1401 اعلام کرد: کارگاه الماس تراش روی مس با حضور موسوی‌ مدیرکل زنان و خانواده استانداری، خالقی فرماندار شهرستان زنجان، جمعی از مدیران و رؤسای دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، بخش خصوصی و مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در مرکز آموزش مهارت، کارآفرینی و اشتغال شهید رجایی افتتاح شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: مهم‌ترین اصل در آموزش تراش الماس تعیین درجه‌بندی آن است و در آموزش تراش الماس تاکید می‌شود که کیفیت تراش به طور مستقیم بر زیبایی و درخشش الماس تأثیر می‌گذارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در این مراسم افتتاحیه گفت: اداره کل با حمایت از بخش خصوصی برای ارتقای مهارت و تقویت جامعه شاغل در حوزه مس و مسگری،‌‌ کارگاه الماس تراش روی مس را در مرکز شهید رجایی زنجان راه‌اندازی می‌کند تا علاقه‌مندان با آموزش هنر صنایع‌دستی در صنعت مسگری که هنری ماندگار از پیشنیان است را حفظ و در اشتغال و کارآفرینی در این حرفه پویا باشند.

محمدرضا انصاری افزود: فضای کارگاه‌ی که در این مرکز در اختیار افراد ماهر و توانا در امر آموزش قرار داده شده است، نیازمند حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای ایستایی و توسعه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی و اشتغال جوانان استان است.

پرویز خالقی ضمن افتتاح و بازدید از کارگاه الماس تراش روی مس گفت: براساس ماده 16 قانون حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان که دارای گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای هستند، با مراجعه به سامانه برای اخذ وام ثبت‌نام کنند. و این حمایت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از نظر فضا و آموزش و صدور گواهینامه مهارتی قابل ستایش و قدردانی است.

فرماندار زنجان در خصوص تولیدات کارآفرینان این مرکز بیان کرد: به پیشنهاد انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان درنظر است بازارچه‌ای برای فروش تولیدات در جوار همین مرکز آموزشی برپا شود.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011204931476

برچسب‌ها