تائید 13 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در مینودشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان مینودشت از صدور 13 موافقت‌نامه اصولی با حجم سرمایه‌گذاری 970 میلیارد ریال در حوزه ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در شهرستان مینودشت طی یک سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز یکشنبه 7 اسفندماه 1401 در جلسه شورای اداری شهرستان مینودشت که با حضور حجت‌الاسلام رضا کشیری امام‌جمعه شهرستان مینودشت، محمدتقی قزلسفلی فرماندار شهرستان مینودشت، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و جمعی از مسئولان شهرستانی در فرمانداری مینودشت برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته حدود 13 موافقت‌نامه اصولی با حجم سرمایه‌گذاری 970 میلیارد ریال در حوزه ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در سطح شهرستان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در ادامه این جلسه گفت: شهرستان مینودشت یکی از شهرستان‌های پر پتانسیل در حوزه گردشگری است اما به لحاظ برخورداری از این ظرفیت‌ها شهرستانی کم برخوردار است.

او اضافه کرد: برای توسعه گردشگری در شهرستان‌هایی همچون مینودشت که پتانسیل‌های بسیاری برخوردار است نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری یک مگا پروژه هستیم. پیشنهاد می‌کنیم که شهرستان سامان‌دهی سایت پروای ترسه که قابلیت طرح حتی در عرصه بین‌المللی را داراست، به‌عنوان یک مگا پروژه انتخاب و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کند.

ساوری خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آمادگی دارد در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری و معرفی آن همکاری بیش‌ازپیش با دستگاه‌های اجرایی مرتبط داشته باشیم.

او بیان کرد: با توجه به این‌که روستاهای این منطقه ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای جذب توریست و مسافر دارند آمادگی داریم در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران، دوره‌های آموزشی را در حوزه‌های مختلف گردشگری در منطقه برگزار کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تأکید کرد: این اداره‌کل آمادگی دارد تا ضمن شناسایی و اعطای مجوزهای لازم به هنرمندان صنایع‌دستی منطقه، تسهیلات موردنیاز را در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

فرماندار شهرستان مینودشت نیز در این جلسه گفت: مینودشت یکی از شهرستان‌هایی است که جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد بسیاری دارد اما در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها بسیار ضعیف عمل کردیم.

محمدتقی قزلسفلی با اشاره به ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی این شهرستان بیان کرد: تپه بازگیر به‌عنوان ظرفیت تاریخی فاخر می‌تواند در قالب یک سایت موزه روباز ساماندهی و معرفی شود.

او عنوان کرد: در حوزه گردشگری ورزشی سایت‌های پروازی پاراگلایدر ازجمله سایت ترسه ظرفیتی بسیار خاص در منطقه است که شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

فرماندار شهرستان مینودشت تصریح کرد: به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید گردشگری در شهرستان نیستیم بلکه تمام تلاش می‌کنیم از همین داشته‌های موجود شهرستان به بهترین شکل ممکن در راستای توسعه شهرستان بهره ببریم.

او با تأکید بر این‌که مینودشت پتانسیل‌های کم‌نظیری در حوزه صنایع‌دستی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ابریشم‌بافی است، گفت: شهرستان مینودشت می‌تواند قطب ابریشم‌بافی باشد؛ باید کمک کنیم با هم‌افزایی این ظرفیت مغفول‌مانده را احیا کنیم.

حجت‌الاسلام رضا کشیری امام‌جمعه مینودشت هم در این جلسه گفت‌: با تأکید بر ضرورت کمک به توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری مینودشت، خواستار نظارت بر رعایت شئون اسلامی در مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها از سوی گردشگران شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011207118557

برچسب‌ها