بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی از موزه میراث روستایی گیلان

ارزیابان شورای جهانی از موزه میراث روستایی گیلان بازدید و با هنرمندان صنایع‌دستی بازارچه‌های دائمی در موزه میراث روستایی دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه داشتند.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی عصر یکشنبه 7 اسفند 1401 با اعلام این خبر گفت: ارزیابان از بازارچه‌ها و کارگاه‌های دائمی و فعال صنایع‌دستی، چلنگری، چوب‌تراشی، حصیربافی و.. در موزه بازدید به عمل آوردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان، با بیان اینکه موزه میراث‌روستایی گیلان نمونه‌ای بارز از نحوه‌ زندگی و فرهنگ سنتی روستاهای گیلان است، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های این موزه خانه‌های روستایی گیلان است که برخی از آن‌ها قدمتی در حدود ۱۸۰ سال دارند و به این منطقه منتقل شدند. 

 جهانی گفت: موزه روستایی گیلان با وجود بازارچه صنايع‌دستی، سفره‌ خانه‌های سنتی، موسیقی محلی و معماری بومی، دارای جاذبه‌های متعدد برای جذب گردشگران بوده و همچنین برای مردم محلی زمینه اشتغال‌زایی را فراهم كرده است و آشنایی با سبک زندگی روستایی و تماشای زنان گیلانی که با لباس‌های محلی در حال پخت نان و غذاهای محلی هستند از جذابیت‌های دیگر این موزه است‌

جهانی افزود: صنعت دست، به‌واسطه جاری شدن ذوق و هنر در تولید یادمان‌هایی از گذشته حامیان خویش را بی‌ارمغان رها نمی‌کند بلکه اصالت و قدمت برآمده از صفای روستایی پاداشی است که در برابر این حمایت، نصیب خریداران تولیدات صنایع دستی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان، با اشاره به بازدید میدانی ارزیابان از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موزه میراث روستایی گیلان افزود: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در ادامه ضمن حضور در مراسم لافند بازی که یکی از بازی هایی آیینی و سنتی استان گیلان است، آشنا شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011207709259

برچسب‌ها