لزوم سامان‌دهی نمازخانه‌‎های کردستان برای رفاه حال مسافران نوروزی

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان بر لزوم سامان‌دهی نمازخانه‌های عمومی استان به‌ویژه نمازخانه‌های بین‌راهی برای خدمات‌دهی و رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، اکبر عظیمی روز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در نشستی که با دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان استان برای انجام هماهنگی بیشتر در ایام نوروز 1402 برگزار شد، گفت: اماکن عمومی از جمله سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی به‌نوعی نشان‌دهنده سطح فرهنگ استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران است و انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌ها اقدام شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کردستان با بیان اینکه مهمان‌نوازی و تكریم مسافران، از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز مردم کردستان به‌شمار ‌می‌رود، اظهار کرد: زمانی که مهمان وارد استان می‌شود می‌طلبد زمینه و امکانات لازم برای خدمات‌دهی به آنها به‌ویژه شرایط اقامه نماز مهیا باشد.

او با تأکید بر اینکه نظارت بر مجتمع‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی با جدیت پیگیری ‌شود، افزود: بهبود وضعیت نمازخانه مجتمع‌های بین‌راهی، پمپ‌بنزین‌ها و تفرجگاه‌ها در استان باید هرچه سریع‌تر و قبل از آغاز سفرهای نوروزی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

عظیمی یادآور شد: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و در شأن مهمانان و مسافران نوروزی فعالیت کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی امسال از ۱۵ اسفندماه آغاز شود.

آرمان وطن‌دوست با اشاره به اینکه تمام اعضای ستاد خدمات‌سفر استان باید در آماده‌ باش کامل باشند، اظهار کرد: نظر به اینکه کردستان همواره استانی گردشگرپذیر بوده، ضرورت دارد در پیک سفرهای نوروزی، تمام دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به رفع مشکلات نمازخانه‌های بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی اقدام کنند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه پیش از آغاز ایام تعطیلات نوروز از تأسیسات گردشگری و نمازخانه‌های بین‌راهی استان بازدیدهای مکرر به‌عمل آمده است، عنوان کرد: نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی اماکن اقامتی و مجتمع‌های بین‌راهی استان با هدف ارائه خدمات مطلوب به مهمانان و گردشگران نورزی بهسازی و تجهیز شده‌اند.

او یادآور شد: در تعطیلات نوروز نیز با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای اولین‌بار و به‌منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، کمپینگ ۶۰-۳۰ در جاده‌های پرتردد استان مستقر می‌شوند.

وطن‌دوست در ادامه از آمادگی صد‌درصدی مراکز گردشگری و اقامتی استان‌ برای ارائه خدمات‌ شایسته به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: در حال حاضر مراکز اقامتی دارای مجوز استان با ظرفیت اسکان بیش از پنج‌هزار نفر در شبانه‌روز فعال است.

 او بیان کرد: در صورت تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی دارای مجوز، از ظرفیت سالن‌های ورزشی، مدارس، پارک‌های تجهیز شده، مساجد و مراکز موقت نیز برای اسکان مسافران و گردشگران استفاده می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان یادآور شد: امیدواریم با آمادگی  و هماهنگی ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، شرایطی را مهیا کنیم تا در ایام نوروز شاهد رضایتمندی و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011208348846

برچسب‌ها